Abstract | Cilj ovog rada bio je prikazati na koji način su se menadžeri različitih svjetskih kompanija, iz različitih zemalja nosili s kriznim situacijama koje su ih zatekle, te koliku ulogu u poduzeću u današnje vrijeme ima dobro krizno komuniciranje. Istraživanje je provedeno metodom studije slučaja, i to na pet slučajeva kriznih situacija koje su zadesile renomirana svjetska poduzeća: Volkswagen, Samsung, Toyotu, Germanwings i JetBlue.
Menadžerski odgovor na krizu, na koji se stavio naglasak u ovom radu, je za svih pet poduzeća koja su analizirana imao zajednička obilježja koja su se najviše ogledala u brzini reakcije, isprici javnosti te preuzimanju odgovornosti i posljedica. Ponajviše se to odnosi na Samsung i JetBlue, koji su zbog svojih reakcija u svrhu smanjenja štete korisnicima/klijentima služili kao primjer drugim poduzećima; kako „izvući najbolje“ čak i u kriznoj situaciji. Postoje i negativni primjeri poput Toyote, koja je isprva duži niz mjeseci negirala odgovornost i nije se htjela suočiti s istinom, iako je jedino kod ove kompanije bilo smrtnih posljedica zbog njihovih propusta.
Nadalje, u radu se pokazalo kako je iznimno važno za opstanak poduzeća imati krizni menadžment, te dobro razrađen plan aktivnosti koje se trebaju poduzeti u tim situacijama. Najčešće se u te svrhe dovode vanjski stručnjaci koji mogu sagledati sve puno objektivnije te spasiti poduzeće kako ne bi „potonulo još dublje“. |
Abstract (english) | The aim of this paper was to show in what way did managers of different companies, from different countries, deal with crisis situations, and how important it is nowadays to develop good crisis communication within an organisation. The research, conducted using the case study method, has covered five cases of crisis situations which hit some of the world's most successful companies: Volkswagen, Samsung, Toyota, Germanwings and JetBlue.
Managerial response to the crisis, to which emphasis was placed, has had some common features for all five companies; reaction speed, public apology, taking responsibility and facing with the consequences. It mainly refers to Samsung and JetBlue whose managers tried to minimize the damage to their customers and so they served as an example to all the other companies; how to get the best out of crisis situations. There are also negative examples like Toyota, whose managers had denied for several months, to take responsibility and face the thruth; although their mistakes caused deaths of dozens of people.
Furthermore, this paper showed that it is essential, for a company to survive, that it has effective crisis management, and a good plan of actions which has to be implemented in that kind of situations. Usually, for that purposes, external experts are brought so they can see everything more objective and save the company from „sinking even deeper“. |