Abstract | Tema završnog rada je Strateška važnost uspješne implementacije projekta, te se istražuje na
koji način uporaba informacijskog sustava može doprinijeti realizaciji navedenog. Odabrano
poduzeće jest hotel srednje veličine i visoke kategorizacije. Provedeno je anketno istraživanje
u trajanju do mjesec dana u svim odjelima hotela. Anketi je pristupilo 47 ispitanika dok hotel
trenutno zapošljava 58 djelatnika, što znači da se radi o uzorku od 81,03% ukupno zaposlenih.
Cilj rada je istražiti podudarnost onog što je zamišljeno u teoriji – kako bi hotelski sustav trebao
izgledati i koje bi radnje pojedini zaposlenici trebali obavljati unutar hotelskog informacijskog
sustava, i stvarnih rezultata na uzorku – stvarni preslik razine znanja i korištenja informacijskog
sustava kroz rezultate ankete koji su analizirani na razini odjela te na razini cijelog poduzeća.
Odjel hrane i pića zapošljava trenutno 26 osoba, a anketi je pristupila 21 osoba. Prema
teorijskim nalazima hotelski informacijski u najvećoj mjeri koriste voditelj hrane i pića i
voditelj banketa i eventa koji su u direktnoj komunikaciji s gostom, predstavljaju ugovorna
tijela i vode računa o rezervacijama i radnim satima, dok konobari i šef smjene imaju pristup
kasama koje se nalaze u restoranu i baru. Rezultati anketnog istraživanja pokazuju da voditelji
poznaju i učestalo koriste informacijski sustav u mjeri koja se od njih očekuje, dok rezultati
ostalih djelatnika pokazuju da poznaju sustav u većoj mjeri nego što se od njih to očekuje. Kod
pokretanja novih projekata angažman se očekuje od voditelja te rezultati pokazuju da su
voditelji kompetentni sa znanjem kojeg posjeduju. U odjelu računovodstva i prodaje od svih
zaposlenih se teorijski nalazi pokazuju da vrlo dobro poznaju informacijski sustav i da bi im
trebao biti ključan za svakodnevne aktivnosti. Rezultati ankete pokazuju da djelatnici poznaju
sustav u onoj mjeri koja se od njih očekuje te svojim znanjem mogu doprinijeti jednostavnijoj
provedbi novih projekata. Unutar odjela prodaje i recepcije od svih zaposlenih se očekuje da
poznaju kategoriju sustava Recepcijsko poslovanje koji je osnovni preduvjet za rad, što
potvrđuju rezultati ankete koji pokazuju da svi zaposlenici poznaju i koriste navedenu
kategoriju te dodatno određeni djelatnici poznaju iznadprosječno druge kategorije sustava koje
nisu očekivane. Unutar odjela domaćinstvo i tehnička služba isključivo voditelji imaju pristup
informacijskom sustavu te se u teoriji od voditelja očekuje da distribuira informacije ostalim
djelatnicima. Rezultati istraživanja na uzorku pokazuju da voditelji odjela poznaju i učestalo
koriste segmente informacijskog sustava u mjeri u kojoj se od njih očekuje, dok su rezultati
ostalih djelatnika očekivano loši iz gore spomenutih razloga. |
Abstract (english) | The topic of this survey is the Strategic Importance of Successful Project Implementation and
explores how the usage of the information system can contribute to successful realization of a
project. The chosen company is a medium sized hotel with high categorization. The theoretical
part deals with the structure of the chosen company and departments, the level of responsibility
and the new project that the company effectuated in 2018. Hotel Park in Split first opened in
1921, followed every year by a more modern approach to the market, increasing standards and
categorization, increasing market demands; which requires faster flow of information, tracking
of business indicators and financial analysis. The hotel uses Diventa information system that is
tailored to the work of all departments within the hotel. The empirical section examines in what
extent some departments really consider the system to be essential for daily usage, use the
information generated by the system and to what extent they know the system in which they
work everyday. A survey was conducted in all departments of the hotel with 47 employees from
the total 58 employees, which is 81,03%. The aim of the research was to explore the correlation
of what is expected in theory - how the hotel system should look and what actions individual
employees should perform within the hotel information system and actual sample results - a
realistic image of knowledge levels and usage of the information system through survey results
analyzed at the departmental level and entire hotel. The results of the research can be a relevant
indicator of the importance of using the information system in the everyday work of this type
of business entity. Firstly, consideration must be taken for time savings, process
standardization, resource and money saving and efficient fluctuation of information. On the
other hand, guests' requests in modern times are more complex, more precise, and more specific.
The information system serves as a written trace of every demand, note, promise and
accomplished result. The suggestion for future further research is an analysis of several different
companies with the same or diverse categorization and size, with the same or diverse
destination. Choosing a larger number of business entities could result in a larger sample and
the search results of a larger number of subjects could be compared to the pattern within a single
system. When starting new projects, either routine or entirely new, any information generated
on real historical results can be the basis of all the predictions and prerequisites for business
success. |