Abstract | U ovom diplomskom radu analizirao se utjecaj korištenja kupona, uzoraka i premija u drogerijskim prodavaonicama. Uvodni dio sadrži problem, kao i predmet istraživanja, cilj koji se želi postići, metode koje se koriste u radu, doprinos istraživanju te postavljene hipoteze.
U drugom dijelu rada se definira pojam unaprjeđenje prodaje općenito te se posebno definira unaprjeđenje prodaje usmjereno potrošačima. Osim što se navode definicije i podjele, opisuje se i cjelokupan razvoj i korištenje unaprjeđenja prodaje kroz desetljeća.
Treći dio rada se odnosi na definiranje izabranih aktivnosti unaprjeđenja prodaje, a to su uzorci, kuponi i premije. Za svaki oblik se navodi definicija, podjele, pozitivne i negativne značajke te njihova važnost za potrošače i proizvođače.
Četvrti dio je empirijski dio u kojem se analiziraju podaci dobiveni anketnim upitnikom. Analiziraju se i interpretiraju mišljenja i stavovi ispitanika o navedenim oblicima unaprjeđenja prodaje i njihovom korištenju istih, te se može zaključiti kako u ovom istraživanju uzorci i kuponi ne djeluju na ponašanje ispitanika pri njihovoj kupnji kako su neka dosadašnja istraživanja pokazala, dok se za premije može sa sigurnošću reći da uvelike djeluju na njihovo kupovno ponašanje.
Konačno, u diplomskom radu se navodi doneseni zaključak, popis literature koja je korištena, popis tablica i grafova te se prilaže anketni upitnik. |
Abstract (english) | In this graduate thesis, the impact of the use of coupons, samples and premiums in drugstores was analyzed. The introductory part contains the problem, as well as the subject of the research, the goal to be achieved, the methods used in the work, the contribution of the research and the hypothesis set.
In the second part of the thesis, the term "sales promotion" is defined in general and the sales promotion is specifically defined for consumers. Apart from defining definitions and divisions, the overall development and use of sales promotion for decades has also been described.
The third part of the graduate thesis is all about defining the selected sales promotion activities, which are samples, coupons and prizes. For each form is defined definition, division, positive and negative features and their importance for consumers and manufacturers.
The fourth part is an empirical part in which the data from the questionnaire is analyzed. The opinions and attitudes of the respondents on these forms of sales promotion and their use are analyzed and interpreted, and it can be concluded that in this survey samples and coupons do not affect the behavior of the respondents in their purchase, as some of the research has shown so far, while it can certainty be concluded that premiums are largely acting on their purchasing behavior
Finally, the graduate thesis provides a conclusion, a list of the literature used, a list of tables and graphs and a questionnaire is attached. |