Abstract | Suvremeno tržište i dinamičan način života utječe na stil življenja. Brojne i brze promjene u svim životnim sferama „prisiljavaju“ ljude na kontinuirano učenje kako bi ostali ukorak s vremenom i bili konkurenti na tržištu rada. Sve se više stavlja naglasak na znanje kao čovjekovu osobnu vrijednost zbog čega je koncept cjeloživotnog učenja postao sve popularniji. U sklopu filozofije cjeloživotnog učenja, naglasak se stavlja na obuku kroz koju se stječu određene vještine, te na razvoj karijere u skladu s istim. Potrebno je razlikovati obrazovanje od obuke. Obuka je usmjerena na stjecanje specifičnih znanja, vještina i tehnika potrebnih za konkretan posao i podizanje razine uspješnosti prilikom njegove izvedbe. Pravilnim izvođenjem i usvajanjem obuke, razvijaju se željene vještine koje su od iznimnog značaja za bilo kakav napredak. Vještine se često dijele na hard i soft vještine. Hard vještine odnose se na tehnička znanja, dok su soft vještine interpersonalne vještine koje su vidljive kroz osobnost pojedinca, način komunikacije, kreativno razmišljanje, način nošenja sa različitim situacijama, razvijanje emocionalne inteligencije itd. Postupak ovladavanja hard i soft vještinama različit je, ali u konačnici je potrebno posjedovati i jedne i druge, kako bi se osoba ostvarila i napredovala u poslu. Razvoj karijere orijentiran je na pojedinca i razvoj njegovih potencijala. Planiranjem razvoja karijere moguće je ostvariti svoj maksimum razvoja vlastitih potencijala. Prilikom odabira karijere treba biti pažljiv i sukladno s vlastitim vještinama, željama i mogućnostima odabrati smjer. U empirijskom istraživanju provedenom na studentima završnih godina preddiplomske i diplomske razine studija te diplomiranim, odnosno bivšim studentima Ekonomskog fakulteta u Splitu. Cilj je bio ispitati postojanje statistički značajnih razlika u stavovima o obuci, vještinama i razvoju karijere među navedenim skupinama. Rezultati su detaljno obrazloženi u radu. |
Abstract (english) | The modern market and dynamic lifestyle influenced the way people live. Numerous and rapid changes in life „force“ people to continuously learn in order to keep up with changes and stay competitive in the labor market. Knowledge is nowadays seen as a person's value by which he/she stands out individually and it is the main reason why the concept of lifelong learnin is becoming increasingly popular. As a part of the philosophy of lifelong learning, the emphasis is on training in order to acquire certain skills and secure career development. Training is different concept from education. The main aim of training is the process of acquiring specific knowledge, skills and techniques needed for performing specific job and raising the level of personal success. In order to conduct and adopt the training program, specific skills are developed. Skills are often distinguished as hard and soft ones. Hard skills refer to technical knowledge, while soft skills are interpersonal skills, which are visible through an individual's personality, the way of communication, creative thinking, the way of dealing different situations, developing emotional intelligence, etc. The process of acquiring hard and soft skills is different. However, in order to fulfill personal potential, it is very important to possess both of them. Career development is oriented towards the individual and his/her potentials. It is possible to achieve maximum, by proper planning of personal career development.. When choosing a career path, individuals need to be careful and choose a direction following their own skills, desires and abilities. In an empirical study conducted on students and former graduates of the Faculty of Economics, Business and Tourism, the aim was to examine the existence of statistically significant differences in attitudes about training, skills and career development among these groups. The results are explained in detail in the paper. |