Abstract | Poslovna etika, koja se razvila iz tradicionalnog pristupa etici, predstavlja grupu moralnih vrijednosti i normi koje imaju utjecaj i usmjeravaju ponašanja pojedinca ili organizacije prema nečemu što je ubiti dobro, a što je ubiti loše. Nasuprot poslovnoj etici, postoje i brojni primjeri neetičnog ponašanja organizacija na tržištu koje uključuje razne oblike prijevara, podmićivanja, lažne stečaje, loše tretiranje djelatnika itd.
Motivacijom se definira nagon ili potreba koju pojedinac osjeća za zadovolji određene nagone, ispuni zadane ciljeve ili da uspješno obavi pojedine zadatke koji vode prema cilju. Motivacija je prisutna u svakodnevnom, ali i u poslovnom svijetu, gdje ustvari označava motivaciju pojedinca da obavlja efikasno svoje dužnosti na radnom mjestu. Zaposlenika tako mogu motivirati brojne individualne, poslovne i organizacijske karakteristike, ali postoje i strategije koje poslodavci mogu primijeniti kako bi motivirali zaposlenike. Zadovoljstvo se definira kao osjećaj usred ispunjenja pojedinih želja ili ciljeva, dok se zadovoljstvo radom može definirati kao ugodno emocionalno do kojeg dolazi iskustvom na radu. Postoje razni faktori koji utječu na zadovoljstvo zaposlenika, no temeljno se dijele na organizacijske i osobne.
U svrhu provođenja istraživanja, odabrana je tvrtka Merlin Company kako bi se ispitala razvijenost poslovne etike, zadovoljstvo i motiviranost zaposlenika te međusobna povezanost navedenih elemenata. Tvrtka zapošljava trenutno 38 djelatnika, a 24 djelatnika sudjelovali su u istraživanju koje je provedeno u formi ankete, dok su rezultati prikazani grupno i anonimno. Završni rad prikazuje ostvarene rezultate provedenog istraživanja, na temelju kojih se mogu donijeti odgovarajući zaključci. |
Abstract (english) | Business ethics, which developed from the traditional approach to ethics, represents a group of moral values and norms that influence and direct the behavior of an individual or an organization towards what is considered to be morally acceptable. Contrary to business ethics, there are many examples of unethical behavior of organizations, which includes various forms of fraud, bribery, false bankruptcies, bad treatment of employees, etc.
Motivation is defined as the urge or need that an individual feels to satisfy certain needs, fulfil set goals or to successfully complete certain tasks that lead to the goal. Motivation is present in everyday life, but also in the business world, where it represents an individual's motivation to perform their duties efficiently at the workplace. Employees can be motivated by numerous individual, business and organizational factors, but there are also strategies that employers can apply to motivate employees. Satisfaction is defined as a feeling in the middle of the fulfilment of certain desires or goals, while job satisfaction can be defined as a pleasant emotional experience that comes from work experience. There are various factors that influence employee satisfaction, but they are fundamentally divided into organizational and personal.
To conduct the empirical research, the Merlin Company was chosen, in order to examine the development of business ethics, employee satisfaction and motivation, and the interrelationship of these elements. The company currently employs 38 employees, while 24 employees participated in the research, which was conducted by using a survey, with the results presented anonymously. The empirical results are presented, and the relevant conclusions are drawn. |