Abstract | Organizacija je dio svakodnevnog života te uključuje sve oblike ljudskog djelovanja
koji su u međuovisnoj interakciji. Podrazumijeva svjesno udruživanje ljudi kako bi pomoću
odgovarajućih sredstava ispunili određene zadatke iz bilo kojeg područja društvenog života uz
najmanji mogući napor. Na području menadžmenta organizacija je menadžerska funkcija
kojom se određuju načini kojima će poduzeće ostvariti svoje planove i ciljeve.
Organizacijska struktura poduzeća predstavlja jedinstveni sustav organizacijskih
dijelova koji su međusobno integrirani i povezani kako bi usklađeno i homogeno djelovali
unutar poduzeća. Organizacijska struktura predstavlja ukupnost veza i odnosa među
čimbenicima proizvodnje te ukupnost veza u odnosa unutar svakog čimbenika poslovanja te
postoje funkcionalna, divizijska, matrična, procesna i mrežna organizacijska struktura.
Čimbenici koji utječu na organizaciju podijeljeni su na unutarnje i vanjske. Unutarnji su
vizija, misija i ciljevi organizacije, strategija organizacije, tehnologija, veličina organizacije,
životni ciklus organizacije, ljudi unutar organizacije, proizvodi organizacije i lokacija
organizacije. Vanjskim čimbenicima pripadaju ekonomska okolina, tehnološka okolina,
društvena okolina, demografska okolina, politička okolina, pravna okolina, kulturna okolina,
međunarodna okolina, integracijski procesi, kupci, konkurencija, dobavljači i tržište rada.
Eurodom Trgovina d.o.o. poduzeće je koje se bavi djelatnostima iz područja turizma, uz
naglasak na hoteljerstvo. Vlasnik je splitskog hotela Globo. Djelatnici hotela Globo veliku
pažnju pridaju organizaciji poslovanja pri čemu su najviše fokusirani na ostvarenje ciljeva,
adekvatne strategije za njihovo postizanje, razvoj tehnologije, kvalitetu usluga, okolinu,
posebice kulturnu, demografsku i političku, zaposlenike i konkurenciju. |