Abstract | Rad se sastoji od teorijskog dijela, uz definiranje pojmova: društveno odgovorno poslovanje, četiri dimenzije društvene odgovornosti, pet odnosa unutar poslovnih subjekata kroz koje se ostvaruje društveno korisno djelovanje, te područja primjene društveno odgovornog poslovanja. Definiran je međunarodni i nacionalni zakonski okvir, inicijative i preporuke za kvalitetnu primjenu teorijskog koncepta u promatranom sektoru turizma.
Društveno odgovorno poslovanje (DOP) pojam je koji ima široki spektar definicija koje se suštinski odnose na niz vrijednosti i aktivnosti organizacije usmjerenih na boljitak zaposlenika, okoline i društva u kojem djeluju. Pod konceptom DOP-a van Marrewijk i Werre (2003) podrazumijevaju pojam korporativne održivosti (eng. corporate sustainability, CS) koji se odnosi na aktivnosti poduzeća - po definiciji dobrovoljne – koje demonstriraju uključenost socijalnih i okolišnih faktora u poslovnim operacijama, te u interakciji s dionicima. Specifičnost svake organizacije predmnijeva da ne postoji jedan način, odnosno jedno rješenje ne daje rezultate za sve.
Nadalje, u radu se podrobnije istražuju segmenti DOP-a usmjereni na okoliš, lokalnu zajednicu i zaposlenike:
• Zaštita okoliša: obuhvaća aktivnosti koje kompanije provode kako bi smanjile negativni utjecaj na okoliš. To može uključivati smanjenje emisija stakleničkih plinova, održivo korištenje resursa, recikliranje i podršku obnovljivim izvorima energije.
• Društvena zajednica: uključuje suradnju s dionicima kako bi se ostvarile pozitivne promjene u zajednici. To može uključivati donacije, volontiranje, podršku obrazovanju, zdravstvenim inicijativama i drugim društvenim projektima.
• Zaposlenici: odnosi se na promicanje socijalne pravde i jednakosti unutar kompanije. To uključuje pružanje jednakih prilika zaposlenicima, suzbijanje diskriminacije, podršku ranjivim skupinama i aktivno sudjelovanje u društvenim inicijativama.
Iz navedene teorije u empirijskom dijelu rada ispituje se primjena DOP-a na primjeru poslovnog subjekta, hotela, te razvija li isti pozitivan odnos prema okolišu, društvenoj zajednici i zaposlenicima. Rezultati empirijskog istraživanja potvrdili su postavljene hipoteze. |