Abstract | Glavni istraživački cilj provedenog istraživanja, izražen kroz glavno istraživačko pitanje je: može li
multifunkcionalna sportska dvorana i na koje načine pridonijeti smanjenju turističke sezonalnosti
destinacija, odnosno može li se pomoću sportske infrastrukture poput Apfel Arene, repozicionirati
marka turističke destinacije. Kako bi se pružio odgovor na postavljeno istraživačko pitanje, poduzeto
je više metoda istraživanja. Provedeno je izviđajno istraživanje, u sklopu kojeg su se promatrali
primjeri destinacija koje su svoj turistički brend, između ostalog, izgradile pomoću sportske
infrastrukture i organizacije različitih sportskih natjecanja. Iz prikazanih primjera uočljivo je da se uz
pomoć sportskog turizma može djelovati na smanjenje sezonalnosti turističkih destinacija, te također
da se izgradnjom sportske infrastrukture i razvojem sportskog turizma destinacija može rebrendirati i
zauzeti novo mjesto na turističkom tržištu. U cilju odgovora na postavljeno istraživačko pitanje
provedeno je istraživanje, temeljeno na anketnom upitniku koji je dostavljen prigodnom uzorku
lokalnog stanovništva zaposlenog u turističkim i sportskim organizacijama grada Makarske, kako bi
se saznalo njihovo mišljenje. Na temelju 138 ispunjenih upitnika provedena je analiza i izvedeni su
zaključci. Iz stavova lokalnog stanovništva koje je upoznato s problematikom visoke sezonalnosti
turizma u Makarskoj, uočen je pozitivan stav prema Apfel Areni kao turističkom resursu i kao resursu
korisnom za lokalno stanovništvo, koji je podigao razinu kvalitete života u gradu. Prema tome može
se zaključiti da, prema razmišljanju lokalnog stanovništva, Apfel Arena pridonosi raznovrsnijoj
turističkoj ponudi Makarske i da pozitivno djeluje na ostale receptivne subjekte, te je vrlo koristan
resurs za Makarsku kao turističku destinaciju. Pitanja o strateškim ciljevima i mogućnostima razvoja
turizma na temelju Apfel Arene kao turističkog resursa, u obliku dubinskog intervjua upućena su
Odjelu marketinga Apfel Arene, koji je u suradnji s ostalim odjelima na njih pružio odgovore. Iz
načina rada i djelovanja Arene koji je prezentiran kroz njihove odgovore i navedeni strateški cilj,
može se zaključiti da je jedan od motiva projekta upravo pridonijeti razvoju cjelogodišnjeg turizma u
Makarskoj, kroz organizaciju sportskih turnira i natjecanja, prvenstveno višednevnih, te kroz ideju
postanka poželjnog mjesta za održavanje priprema i kampova za profesionalne sportaše. Što se tiče
vrste specijaliziranog turističkog proizvoda koji se može razvijati na resursu poput Apfel Arene, i iz
provedene ankete i iz odgovora dobivenih od strane Apfel Arene, ističe se rekreativna funkcija kao
primarna, ali i mogućnost odgovora na zahtjeve profesionalnih sportaša i organizaciju profesionalnih
natjecanja. |