Abstract | Primarni cilj rada bio je ispitati primjenu informacijsko komunikacijskih tehnologija u poslovanju turističkih agencija na području grada Splita. Zbog konstantnih promjena na globalnoj razini, intezivne konkurencije, sve zahtijevnijih klijenata, informacijsko komunikacijske tehnologije te primjena istih su od krucijalne važnosti za poslovanje turističkih agencija. U vidu navedenoga, turističke agencije u sve većoj mjeri primjenjuju informacijsko komunikacijske tehnologije kako bi lakše komunicirali, razmjenivali informacije između sebe, ali i zbog bolje povezanosti sa potencijalnim klijentima, a sve to u cilju djelotvornijeg, uspješnijeg i ugodnijeg poslovanja.
U prvom dijelu rada predstavljeni su predmet i problem istraživanja, postavljene su hipoteze, ciljevi, doprinos i metode koje su korištene pri izradi rada. U teorijskom djelu rada, obrađeni su kvantitativni i kvalitativni trendovi u turizmu, trendovi korištenja ICT-a u turizmu, funkcija, struktura te transformacija kanala distribucije uslijed razvoja informacijsko komunikacijskih tehnologija. Nadalje, definirane su informacijsko komunikacijske tehnologije i njihov utjecaj na turizam, objašnjeni su pojmovi e-strategije i e-strateške analize te utjecaj e-turizma. U empirijskom dijelu rada provedena je statistička analiza podataka dobivenih obradom anketnih upitnika koji su provedeni nad turističkim agencijama u gradu Splitu. U skladu s dobivenim rezultatima, prihvaćene su sve hipoteze, što znači da informacijsko komunikacijske tehnologije pozitivno utječu na poslovanje turističkih agencija na području Splita. |
Abstract (english) | The main objective of this study was to examine the use of information communication technologies on the management of tourism agencies in the city of Split. Due to constant global changes, intense competition, icnreasing number of demanding clients, information communication technologies and their use are of crucial importance for the management of tourism agencies. As mentioned above, tourism and travel agencies are increasing their effort to apply information communication technology, with purpose to communicate more easily, but also to create better connection with potential clients.
First part of thesis presented the subject and the research problem, also hypotheses, objectives, contribution and methods that were used in the preparation of this study. The theoretical part of thesis covered quantitative and qualitative trends in tourism, trends related with usage of ICT in tourism, functions, structure and transformation of distribution channels due to the development of information communication technologies. Furthermore, information communication technologies and their impact on tourism have been defined, also the concepts of e-strategy, e-strategic analysis and the impact of e-tourism have been explained. In the empirical part of the study, a statistical analysis of data obtained by analysis of survey questionnaires which were carried out over tourism agencies in the city of Split, was conducted. In accordance with the results of the research all hypotheses were accepted, which means that information communication technologies positively affect management of the tourism agencies in the area of Split. |