Abstract | Ovaj završni rad u centar pozornosti stavlja učinke koje „Ultra Music Festival“ ima, kako na gospodarstvo (turizam) grada Splita, tako i na poslovanje hotela „Radisson Blu Resort“ u Splitu.
Split je proteklih godina zauzeo čvrstu poziciju jedne od vodećih turističkih destinacija na Mediteranu, zahvaljujući turističkim djelatnicima, ugostiteljima, hotelijerima, ali i brojnim građanima koji su prepoznali mogućnosti koje pruža turizam i veliki potencijal koji Split ima, te privatnom inicijativom pokrenuli pozitivne trendove u turističkom procvatu Splita. Bez obzira na to, postoji još puno prostora za napredak, kako u širenju ponude, poboljšanju i raznovrsnosti sadržaja, međunarodnoj promociji, tako i u jačanju kvalitete turističkog proizvoda i njenom plasiranju na globalno tržište.
„Ultra Music Festival“ sve više postaje ključni motiv dolazaka gostiju, a to potvrđuje činjenica da je ovo jedan od najposjećenijih glazbenih festivala u Hrvatskoj. Upravo ovo događanje obilježava eksponencijalni turistički razvoj grada Splita: osim prihoda za destinaciju i njezine djelatnosti (smještaj, ugostiteljstvo, trgovina, promet, taxi prijevozi i transferi), radi se o turističkom proizvodu koji je kao dodatnu vrijednost postojećoj turističkoj ponudi Splita, privukao novi profil gostiju koji su odmaknuti od standardnog proizvoda kojeg nudi Hrvatska – sunce i more, te upisao grad Split na kartu najboljih festivalskih destinacija svijeta.
Grad Split je prepoznao sve prednosti koje razvoj manifestacijskog turizma donosi, no i dalje ne postoji strategija razvoja turizma destinacije na području specifičnog turizma ove vrste. |
Abstract (english) | This final thesis focuses on the effects that the “Ultra Music Festival” has on both – the economy (tourism) of the city of Split and the business of hotel “Radisson Blu Resort” in Split.
During the past several years, Split has occupied the strong position of one of the leading tourist destinations in the Mediterranean, thanks to tourists, caterers, hoteliers and numerous citizens who have recognized the opportunities offered by tourism and the great potential that Split has, and with a private initiative started positive trends in tourism boom Split. Nonetheless, there is still plenty of room for improvement, both in expanding the offer, improving and diversifying content, international promotion, as well as in enhancing the quality of the tourism product and placing it on the global market.
“Ultra Music Festival” is becoming more and more a key feature of visitors' arrivals, which is confirmed by the fact that this is one of the most popular music festivals in Croatia. This event is marked by the exponential tourist development of the city of Split: besides destination income and its activities (accommodation, catering, trade, transport, taxi transfers and transfers), it is a tourist product which, as an added value to the existing tourist offer of Split, attracted a new profile guests departing from the standard product offered by Croatia - the sun and the sea, and enrolled the city of Split on the map of the best festival destinations in the world.
The city of Split has recognized all the advantages that the development of tourism events brings, but there is still no strategy for tourism development in the area of specific tourism of this type. |