Abstract | Brojna poduzeća, među kojima su i hoteli, danas se susreću s brojnim izazovima na tržištu. Tržište je
varijabilno, kontinuirano traži praćenje trendova, ažuriranje i nadogradnju postojećih ili potpuno
uvođenje novih usluga. Kako bi uspješno pružali sadržaj i zadovoljili kriterije koje postavlja tržište
(gosti), hoteli, kao i ostala poduzeća, moraju imati jasnu i sigurnu organizacijsku strukturu posla,
odnosno osoblja. Organizacijska struktura predstavlja temelje za uspješno poslovanje. U literaturi se
susrećemo s različitim definicijama organizacijske strukture, no možemo zaključiti kako je svim
definicijama je zajednička činjenica da uspjeh rada poduzeća ovisi o uspješnoj i kvalitetnoj
organizacijskoj strukturu. U radu su teorijski opisane ključne poslovne funkcije čija organizacija igra
važnu ulogu u uspješnom poslovanju. Osim teorijskog, predstavljen je i praktični osvrt na organizacijsku
strukturu poslovnih funkcija na primjeru Hotela Adriana. Cilj rada je kroz praktični pokušati pojasniti
teorijske tvrdnje o organizacijskoj strukturi poduzeća, odnosno o organizaciji poslovnih funkcija unutar
njega. Na osnovu prikazanih detalja, istraživanja Internet stranica i recenzija koje su ostavljali gosti
hotela, možemo zaključiti da je organizacijska struktura hotela zadovoljavajuća, no kao i u svemu i
ovdje ima još mjesta za napredak. Glavna prednost hotela je sama lokacija u centru grada, odnosno na
samom šetalištu Rive. Svi podaci o hotelu i njegovu djelovanju sakupljeni su intervjuiranjem direktora
hotela. |
Abstract (english) | Numerous companies, including hotels, today face different challenges on the market. The market is
variable, it continuously requires following trends, updating, and upgrading existing or completely
introducing new services. To successfully provide content and meet the criteria set by the market
(guests), hotels, as well as other companies, must have a clear and secure organizational structure of
work and personnel. The organizational structure is the foundation for successful business. In the
literature, we come across different definitions of organizational structure, but we can conclude that
all definitions have in common the fact that the success of a company's work depends on a successful
and high‐quality organizational structure. The paper describes theoretically the key business functions
whose organization plays an important role in successful business. In addition to the theoretical, a
practical overview of the organizational structure of business functions was presented using the
example of hotel Adriana. The aim of the paper is to try to clarify the theoretical claims about the
organizational structure of the company, that is, about the organization of business functions within
it, through a practical approach. Based on the presented details, research on the Internet and reviews
left by hotel guests, we can conclude that the organizational structure of the hotel is satisfactory, but
as in everything, there is still place for improvement. The main advantage of the hotel is its location in
the city center, i.e. on the promenade of Riva. All information about the hotel and its operation was
collected by interviewing the hotel director. |