Abstract | U ovom radu istražit će se povezanost stilova vodstva i lojalnosti zaposlenika u kontekstu Aminess hotela. Fokus je na analizi tradicionalnih (autokratski, demokratski, laissez-faire) i suvremenih stilova vodstva (transformacijskI, transakcijskI, karizmatskI, interaktivnI i „uslužni vođa“), te njihovom doprinosu pozitivnom radnom okruženju, motivaciji i lojalnosti zaposlenika.
U teorijskom dijelu rada opisani su okviri različitih stilova vodstva. Svaki od ovih stilova ima specifične karakteristike koje oblikuju način na koji voditelji komuniciraju sa svojim timovima i donose odluke, što značajno utječe na organizacijsku kulturu i timsku dinamiku. Fleksibilnost i prilagodba stilova vodstva ključni su za stvaranje pozitivne radne atmosfere i povećanje zadovoljstva zaposlenika, što omogućuje organizacijama da napreduju u okruženju koje je obilježeno brzim tehnološkim promjenama i visokom konkurentnošću.
Rad se također fokusira na primjenu pojedinih stilova u Aminess hotelima kroz konkretne primjere iz prakse. Iz primjera je vidljivo kako se autokratski stil vodstva primjenjuje samo u situacijama koje zahtjevaju brzo donošenje odluka i visoku razinu kontrole. Razlog tome je što većina voditelja hotela smatra da ovakav pristup dovodi do nezadovoljstva među zaposlenicima koji se osjećaju isključenima iz procesa donošenja odluka, što direktno utječe na njihovu lojalnost. Za razliku od autokratskog, demokratski stil vodstva svakodnevno je prisutan u poslovanju Aminess hotela. Takav pristup dovodi do pozitivne radne atmosfere i rezultata poslovanja jer kod zaposlenika jača motiviranost i posvećenost radu. Zbog rizika od neorganiziranosti i gubitka smjera bez jasne strukture Laissez- faire stil se u Aminessu primjenjuje u specifičnim situacijama i odjelima, posebno onima s visokokvalificiranim i samomotiviranim zaposlenicima koji poznaju svoje zadatke i politiku poduzeća. Osim tradicionalnih, u Aminess hotelima vidljiva je i primjena suvremenih stilova vodstva. Od suvremenih stilova najčešće se primjenjuje transakcijski stil, dok se ostali stilovi primjenjuju u specifičnim situacijama i odjelima. Vidljivo je kako primjena takvih pristupa pozitivno utječe na zadovoljstvo zaposlenika, te ih motivira da održavaju visoku razinu performansi.
Zaključak rada naglašava kako je lojalnost zaposlenika ključna za uspjeh organizacije, a fleksibilnost u vodstvu te kontinuirano praćenje i prilagodba stilova vodstva ključni su čimbenici koji utječu na lojalnost. |
Abstract (english) | In this paper, the relationship between leadership styles and employee loyalty in the context of Aminess hotels will be explored. The focus is on analyzing traditional (autocratic, democratic, laissez-faire) and contemporary leadership styles (transformational, transactional, charismatic, interactive and servant) as well as their contribution to a positive work environment, employee motivation and loyalty. The theoretical part of the paper describes the frameworks of different leadership styles. Each of these styles has specific characteristics that shape how leaders communicate with their teams and make decisions, significantly impacting organizational culture and team dynamics. Flexibility and adaptation of leadership styles are crucial for creating a positive work atmosphere and increasing employee satisfaction, enabling organizations to thrive in an environment marked by rapid technological changes and high competitiveness. The paper also focuses on the application of specific styles in Aminess hotels through concrete practical examples. The examples show that the autocratic leadership style is applied only in situations which require quick decision-making and a high level of control. This is because most hotel managers believe that such an approach leads to dissatisfaction among employees, who feel excluded from the decision-making process, directly affecting their loyalty. Unlike the autocratic style, the democratic leadership style is present in the operations of Aminess hotels daily. This approach leads to positive work atmosphere and business results as it strengthens employee motivation and commitment to work. Due to the risk of disorganization and loss of direction without clear structure, the laissez-faire style is applied at Aminess in specific situations and departments, particularly those with highly skilled and self-motivated employees who are familiar with their tasks and company policies. Besides traditional styles, contemporary leadership styles are also visible in Aminess hotels. Among the contemporary styles, the transactional style is most frequently applied, while other styles are used in specific situations and departments. It is evident that the application of such approaches positively affects employee satisfaction and motivates them to maintain a high level of performance. The conclusion of the paper emphasizes that employee loyalty is crucial for the success of an organization, and flexibility in leadership, along with the continuous monitoring and adaptation of leadership styles, are key factors influencing loyalty. |