završni rad
PLANIRANJE KAO FUNKCIJA MENADŽMENTA U PODUZEĆU SAPONIA D.D.
završni rad

Ivana Pavković (2016)
Sveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovPLANIRANJE KAO FUNKCIJA MENADŽMENTA U PODUZEĆU SAPONIA D.D. : završni rad
AutorIvana Pavković
Voditelj/MentorAnita Talaja (mentor)
Sažetak rada
U ovom radu analizirano je planiranje kao funkcija menadžmenta u poduzeću Saponia d.d.. Menadžment je kompleksna disciplina koja uređuje načine obavljanja zadataka i poslova unutar organizacije, usmjerava i upravlja kadrovima, pribavlja neophodne resurse te naravno u skladu s ranije navedenim preuzima odgovornost za postizanje ciljeva. Iz navedene definicije se implicira da je menadžment potreban svakoj organizaciji. Problem rada je utjecaj menadžmenta i funkcije planiranja na poslovni uspjeh poslovnog subjekta. Cilj rada je analizirati ulogu menadžera, funkciju planiranje u menadžmentu, vođenje, te sve komponente koje utječu na poslovanje poslovnog subjekta. Svako poduzeće treba odrediti vlastitu viziju, misiju i ciljeve iz čega proizlazi formuliranje strategije što podrazumijeva poduzimanje određenih aktivnosti poput analize, planiranja, razmatranja mogućnosti i izbora kako bi se ostvarili ciljevi poduzeća. Strategiju je moguće sagledati kao oblikovanje budućnosti poduzeća koja obuhvaća identifikaciju dugoročnih ciljeva i načina njihovog ostvarenja u funkciji izgradnje i održavanja konkurentske prednosti kao preduvjeta opstanka poduzeća u turbulentnoj okolini. Središnja je točka menadžerskog procesa učinkovitost postizanja zadanog cilja te učinkovitost uporabe ograničenih resursa rada. Planiranje podrazumijeva postavljanje organizacijskih ciljeva, te predodređivanje potrebnih resursa te količine i kvalitete poslova koje treba učiniti da bi se ciljevi ostvarili. Navedena funkcija je prva funkcija menadžmenta, ona prethodi svim ostalim. Saponia d.d. kemijska, farmaceutska i prehrambena industrija d.d. Osijek ima otvorene distribucijske centre diljem Republike Hrvatske. Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima u istraživanje i razvoj, promatranog poduzeće je razvilo brojne brandove. Promatrano poduzeće je svjesno svoje uloge u društvu te važnosti njegovih interesnih sudionika u cjelokupnom poslovanju istog. Vodi se strategijom održivog razvoja gdje poseban naglasak stavlja na najvažnije sudionike svog poslovnog procesa kategorizirane na: dobavljače, kupce, konkurente te zaposlenike. Promatrano poduzeće, koristi dvije razvojne strategije. Riječ je o strategiji ekspanzije poduzeća te strategiji diversifikacije poduzeća.
Ključne riječimenadžment planiranje Saponia d.d.
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
MjestoSplit
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv. bacc.oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:553586
PohranioIvana Gizdić