Naslov ETIKA U OGLAŠAVANJU : Završni rad
Autor Iva Jasak
Mentor Želimir Dulćić (mentor) MBZ: 095935
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2018-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak U ovom radu se govori o problemima vezanim uz etičnost u oglašavanju koji su danas sve više prisutni. U današnje vrijeme kanali za oglašavanje su razni te su sveprisutni. Gdje god da se okrenemo može se vidjeti neka vrsta oglašavanja bilo da je to televizija, radijo, internet, tisak ili vanjsko i unutarnje oglašavanje. Tu se često koriste prikrivene poruke kako bi se naveli kupci na kupnju, te se sve više susrećemo s oglašavanjem koje nije etično. Cilj ovog istraživanja je obrada aspekata poslovne etike u oglašavanju. Strateške odluke, ponašanje prema kupcima i dobavljačima, moralni principi i vrijednosti koji određuju pojedinca unutar organizacije su u današnje vrijeme vidovi etičkog ponašanja. Organizacije se susreću sa raznim etičkim dilemama u kojima se postavlja pitanje hoće li učinjeno biti i pravedno i dobro za sve uključene strane. Etika se sve češće spaja uz poslovanje, a najvažnije za jednu organizaciju je odgovorno oglašavanje kako se nebi varali njihovi potrošači. Pridržavanjem etičkih pravila se jača konkurentnost te organizacije mogu same diktirati cijene proizvoda te privući veći broj potrošača i investitora. One organizacije koje poslovanje temelje na etičnosti jačaju svoje povjerenje i lojalnost kod potrošača. Tako ostvaruju dugoročan poslovni uspjeh i dobre financijske rezultate što je i glavna svrha poslovanja. Možemo se samo nadati da će na kraju prevladati temeljne ljudske vrijednosti, da će se organizacije početi pridržati etičkih kodeksa, te da će se razmišljanja vodećih u svijetu oglašavnja promjeniti te tako ovaj svijet učiniti moralnijim i boljim. Neetično ponašanje može rezultirati kratkoročnim uspjehom, ali ne može biti temelj dugoročne profitabilnosti.
Sažetak (engleski) This paper deals with issues related to advertising ethics that are increasingly present today. Today's advertising channels are diverse and are ubiquitous. Wherever we turn, we can see some kind of advertising whether it's television, work, internet, print, or external and internal advertising. There are often disguised messages that often point customers to buy, and we are increasingly encountering advertising that is not ethical. The aim of this research is to deal with aspects of business ethics in advertising. Strategic decisions, behavior toward buyers and suppliers, moral principles and values that determine the individual within the organization are at present a form of ethical behavior. Organizations are faced with various ethical dilemmas that ask whether they will be fair and just and well for all involved parties. Ethics is more and more associated with business, and most important for one organization is responsible advertising so that their consumers will not be cheated. By adhering to ethical rules, the competitiveness of the organization can be dictated by dictating product prices and attracting a greater number of consumers and investors. One organization based on ethics strengthens its trust and loyalty to consumers. They thus achieve long-term business success and good financial results, which is also the main purpose of the business. We can only hope that the core human values will ultimately be overcome, that organizations will begin to adhere to ethical codes, and that the world's leading advertising ideas will change and thus make this world more morale and better. Unethical behavior can result in short-term success, but can not be the basis of long-term profitability.
Ključne riječi
poslovna etika
oglašavanje
kodeks
odgovorno oglašavanje
Ključne riječi (engleski)
business ethics
advertising
codex
responsible advertising
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:284958
Studijski program Naziv: Menadžment; smjerovi: Upravljanje projektima, Upravljanje financijama i porezima, Računovodstvo i revizija Smjer: Upravljanje projektima Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/ specijalistica ekonomije (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-04 08:37:16