Naslov MANAGERSKA REVOLUCIJA U UVJETIMA GLOBALIZACIJE : Završni rad
Autor Lea Čorić
Mentor Zlatan Reić (mentor) MBZ: 040684
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2019-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak U radu je prikazan pregled povijesti upravljanja, uspoređivanjem vlasničkih i upravljačkih struktura . Oba su stajališta formirana na temelju sekundarne literature. Prije svega pod utjecajem tehnološke promjene, rastući razmjeri proizvodnje i uvođenje znanosti doveli su do nastanka velikih korporacija i u prvi su plan nametnuli menadžere. U tim uvjetima dolazi do razdvajanja vlasništva i upravljanja, a to su u svojoj studiji opisali Berle i Means već u tridesetim godinama prošlog stoljeća. Menadžerska se teorija posebno angažirala u oblikovanju modela koji nastoje utvrditi posljedice što ih ima odvajanje vlasništva i upravljanja na ciljeve poduzeća. Zajedničko je većini modela menadžerske teorije da ukazuju na novu ulogu menadžera i na ograničenja u njihovu djelovanju. Oni žele imati siguran posao, pa da bi to osigurali, firma mora ostvarivati neprekidan rast. Sa druge strane, financijska su tržišta veoma osjetljiva i na njima se manifestira svaka teškoća (npr. prevelika zaduženost ili prevelika zadržana dobit), tako da je ravnotežna pozicija poduzeća rezultat djelovanja svih navedenih čimbenika. Navedeni autori smatraju da je najveća moguća prevencija dioničara od samovoljnog postupanja menadžera postojanje triju tržišta: tržišta korporacijskog upravljanja, tržišta menadžerskog rada i tržišta proizvoda kompanije o kojoj se radi. Što bolje funkcionira svako od tih tržišta, to će biti manje konflikata interesa između dioničara i menadžera. Globalizacija, i kao ideologija i kao proces, postala je dominantna politička, ekonomska i kulturna sila u 21. stoljeću. Menadžeri moraju pokazati vještine snažnog poslovnog znanja, moraju imati svijest i osjetljivost na kulturne razlike i standarde, te moraju pokazati hrabrost, predanost i integritet. Kako se organizacije mijenjaju, vodstvo mora pronaći načine da se prilagodi tim promjenama. Zadatak menadžmenta u uvjetima globalizacije je pronaći rješenja koja bi bila optimalna za zadovoljenje svih potreba u globalnom društvu ali i za ostvarivanje profita tvrtki.
Sažetak (engleski) This study presents an overview of management history, comparing ownership and management structures. Both views were formed on the basis of secondary literature. First of all, under the influence of technological changes, increasing the scale of production and the introduction of science has led to the emergence of large corporations and in the first plan imposed by managers. Under these conditions, separation of ownership and management has been described by Berle and Means in their study in the thirties of the last century. Management theory has been particularly involved in shaping a model that is try to find identify the consequences of separating ownership and management from the company's goals. It is common to most management theory models that point to a new role for managers and constraints on their performance. They want to have a secure job, so to ensure that, the firm must achieve steady growth. On the other hand, financial markets are very sensitive and manifest any difficulties (eg over-indebtedness or excessive retained earnings), so that the equilibrium position of the company is the result of the action of all listed factors. These authors believe that the maximum possible to prevent shareholders from the arbitrary actions of managers existence of three markets: the market of corporate governance, markets and managerial labor market products company in question. The better functioning of each of these markets will be the less conflict of interest between shareholders and managers. Globalization, both as an ideology and as a process, has become the dominant political, economic and cultural force in the 21st century. Managers must demonstrate skills of strong business knowledge, have awareness and sensitivity to cultural differences and standards, and must show courage, commitment and integrity. As organizations are changing, leadership has to find ways to adapt to these changes. The task of management under globalization conditions is to find solutions that would be optimal for meeting all the needs in a global society as well as for gaining business profits.
Ključne riječi
menadžerska teorija
menadžeri
globalizacija
Ključne riječi (engleski)
management theory
managers
globalization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:330210
Studijski program Naziv: Management malog poduzeća Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-21 10:28:27