Naslov ELEKTRONIČKA TRGOVINA I ZAŠTITA POTROŠAČA U EUROPSKOJ UNIJI : Završni rad
Autor Luka Odak
Mentor Dražen Derado (mentor) MBZ: 220965
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2021-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Internet i e-trgovina transformiraju način na koji se tvrtke prikazuju kupcima. Internetski se počinje obavljati ogroman dio samog poslovanja, od dizajna i razvoja proizvoda, do marketinga i ponude gotovog proizvoda kupcima. Time se postiže poboljšanje učinkovitosti, bolje iskorištavanje imovine, brže vrijeme izlaska na tržište, smanjenje ukupnog vremena izvršenja narudžbe i poboljšana korisnička usluga. Iako internetsko poslovanje ima velik broj prednosti, još je uvijek nedostatno reguliran, neupravljan i nekontroliran, tako da on ima mnogo širok spektar rizika i prijetnji. Rizik se može definirati kao narušavanje sigurnosti u kojem bi moglo doći do gubitka ili krađe nekih podataka ili imovine koja sadrži tajne podatke. Glavni rizici povezani s e-trgovinom tiču uljeza, hakera, virusa i krađe brojeva kreditnih kartica koji prolaze telekomunikacijskim kanalima. Računalna prijevara jedan je od najčešćih oblika računalnog kriminaliteta. Njih je moguće je podijeliti na izravnu računalnu prijevaru, koja se sastoji u obmanjivanju oštećenika, što se postiže upotrebom računalnog sustava te neizravnu računalnu prijevaru, koja se sastoji u varanju samoga računalnog sustava. Kada potrošači kupuju robu putem interneta skloni su internetsku kupovinu vezati uz brojne rizike. Financijski rizik koji nastaje također je znatan rizik koji potrošači moraju prihvatiti prilikom online kupnje. Potrošači su obično skeptični u pogledu vrijednosti proizvoda u usporedbi s njegovom cijenom i otkrivanjem podataka o kartici. Kako bi se smanjila mogućnost financijskog rizika, potrebno je potrošačima ponuditi više načina plaćanja, primjerice plaćanje pouzećem. Politiku zaštite potrošača čini niz mjera kojima se pospješuju i štite interesi potrošača. Te mjere uključuju informiranje potrošača o svojstvima i cijeni robe i usluga, educiranje potrošača o njihovim pravima i obvezama. Prihvaćanjem jedinstvenih europskih pravila zaštite potrošača hrvatskim se trgovcima olakšava i pojeftinjuje poslovanje na jedinstvenom tržištu EU-a.
Sažetak (engleski) Internet and e-commerce are transforming the way companies present themselves to customers. A huge part of business itself is now online, from product design and development, to marketing and offering customers final product. This achieves efficiency improvements, better asset utilization, faster time to market, reduced total order execution time, and improved customer service. Although online business has a number of advantages, it is still insufficiently regulated, unmanaged and uncontrolled, so it has a much wider range of risks and threats. Risk can be defined as a breach of security in which some data or property containing classified information could be lost or stolen. The main risks associated with e-commerce concern hackers, viruses and card fraud. Computer fraud is one of the most common forms of computer crime. They can be divided into direct computer fraud which is achieved by using a computer system, and indirect computer fraud, which consists in cheating the computer system itself. When consumers buy goods online that purchase comes with a risk. The financial risk is significant risk that consumers must accept when shopping online. Consumers are usually skeptical about the value of a product compared to its price and disclosure of card information. In order to reduce the possibility of financial risk, more payment methods should be offered, such as cash on delivery. Consumer protection policy are measures that promote and protect the interests of consumers. These measures include informing consumers about the properties and price of goods and services, educating consumers about their rights and obligations. By adopting uniform European consumer protection rules, it is easier and cheaper for Croatian traders to do business in EU single market.
Ključne riječi
e-trgovina
internet poslovanje
prijevara
potrošači
zaštita potrošača
prava potrošača
Ključne riječi (engleski)
e-commerce
online business
fraud
consumers
consumer protection
consumer rights
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:972478
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-30 11:56:22