Sažetak | Svi znamo da je sport velikom broju svjetske populacija najvažnija sporedna stvar na svijetu. U današnje vrijeme u usporedbi s prošlim vremenom sve kompleksniji i kompleksniji tako se i širi broj znanstvenih područja koji (p)ostaju usko vezani za sport. Tako se danas podrazumijeva u višim razinama sportskih organizacija imati diplomirane ekonomiste, pravnike, doktore, psihologe itd.
Općenite promjene i napredci kako u sportu tako i drugim svjetskim aktivnostima – posebice misleći na tehnologiju, mjenjaju se i navike potrošača, u ovom slučaju, sportskih potrošača. Rad istražuje percepciju i stavove osoba koje se smatraju sportskim obožavateljima na navike u gledanosti sporta. Konkretno, nastoji se istražiti kako i da li dob utječe na određene preferencije gledanosti sporta. Podatci za istraživanje prikupljeni su na uzorku od 212 ispitanika 12.5.2021. do 30.5.2021. godine, a kao istraživački mjerni instrument poslužio je anketni upitnik.
Nakon provedenog istraživanja zaključuje se kako dob utječe na preferencije gledanosti sporta. Od četiri podhipoteze, tri su dokazale značajan utjecaj dobi na preferencije gledanosti sporta. Mlađe generacije (osobe koje imaju manje od 30 godina) preferiraju nove medije naspram tradicionalnih, dok starija populacija (osobe iznad 30 godina) preferiraju tradicionalne medije, kao i posjećenost sportskih događaja uživo naspram medija općenito. Podhipoteza koja se nije prihvatila nije uspjela dokazati da mladi preferiraju korištenje medije više nego odlazak na sportske događaje uživo, ali je i pokazala da veliki broj mlađe generacije prati inozemni sport koji nije u mogućnosti pohađati. |
Sažetak (engleski) | We all know that sport is the most important secondary thing in the world for a large number of the world's population. Nowadays, in comparison with the past, it is becoming more and more complex, so is the number of scientific fields that are closely related to sports. Thus, today it is understood to have graduate economists, lawyers, doctors, psychologists, etc. at higher levels of sports organizations.
General changes and advances in both sports and other world activities - especially with regard to technology, the habits of consumers, in this case, sports consumers, are also changing. Thesis explores the perception and attitudes of people who are considered sports fans to the habits of watching sports. In particular, it seeks to investigate how and whether age affects certain sports viewing preferences. Data for the research were collected on a sample of 212 respondents from 12.5.2021. to 30.5.2021., and as a research measuring instrument served a survey questionnaire.
After conducting research, it is concluded that age affects the viewing preferences of sports. Of the four sub-hypotheses, three demonstrated a significant influence of age on sports viewing preferences. Younger generations (people under the age of 30) prefer new media to traditional ones, while the older population (people over the age of 30) prefer traditional media, as well as attendance at live sports events over the media view in general. The sub-hypothesis, which was not accepted, failed to prove that young people prefer to use the media view more than going to live sports events, but it also showed that a large number of the younger generation follow foreign sports that they are unable to attend. |