Naslov Doživljaj posjetitelja u turizmu : Završni rad
Autor Ela Kramarić
Mentor Ante Mandić (mentor) MBZ: 366420
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2021-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Brzi razvoj turizma, oštra konkurencija između turističkih subjekata i svjesnost turista o tome kakve proizvode žele, potiču turističku industriju na kreiranje autentične ponude. Cilj ovog rada bio je istražiti na koji se način formira turističko iskustvo, objasniti pojmove usko vezane uz iskustvo te analizirati formiranje iskustva u kontekstu kulturnog i ruralnog turizma. Na formiranje iskustva turista utječu razni čimbenici kao što su: fizički izazov, grupna asimilacija, korištenje osobnih resursa, uključenost u sadašnjost, sudjelovanje kroz pripovijesti iz osobnog života, krajolik i mnogi drugi. Samo iskustvo se može opisati kao emocionalni, duhovni, psihološki proces učenja te kao transformacijski proces koji utječe na uključivanje turista u iskustvo. Ulogu u formiranju iskustva imaju i koncepti: ekonomija iskustva, „servicescape“ i „experiencescape“. Interakcije posjetitelja s drugim posjetiteljima i vodičem u destinaciji igraju ključnu ulogu pri odluci o uključivanju u iskustvu. Kulturni turizam pruža turistima cjelokupno iskustvo kroz upoznavanje kulture te interakcije s lokalnim stanovništvom i drugim posjetiteljima. Ruralni turizam sadrži aktivnosti vezane uz prirodu, zabavu, edukaciju i mnoge druge, a kada se u njega uključi „storytelling“ onda predstavlja i izvor znanja, mudrosti te kulture. Stjecanje povjerenja turista u domaćina, potaknut će turista na ponovni dolazak u ruralno područje. Analizom u ovom radu dokazano je da kreatori turističke ponude, trebaju formirati svoju ponudu na temelju informacija koje dobiju kroz korištenje koncepata ekonomije iskustva, „servicescapea“ i „experiencescapea“.
Sažetak (engleski) The rapid development of tourism, fierce competition between tourism entities and the awareness of tourists about what products they want, encourage the tourism industry to create an authentic supply. The aim of this paper was to investigate how the tourist experience is formed, to explain the concepts closely related to the experience and to analyze the formation of the experience in the context of cultural and rural tourism. The formation of the tourist experience is influenced by various factors such as: physical challenge, group assimilation, use of personal resources, involvement in the present, participation through stories from personal life, landscape and many others. The experience can be described as an emotional, spiritual, psychological learning process and as a transformational process that affects the inclusion of tourists in the experience. Concepts also play a role in the formation of experience: the economy of experience, "servicescape" and "experiencescape". Visitor interactions with other visitors and a guide in the destination play a key role in the decision to engage in the experience. Cultural tourism provides tourists with a complete experience through getting to know the culture and interacting with the local population and other visitors. Rural tourism contains activities related to nature, entertainment, education and many others, and when "storytelling" is included, then it is a source of knowledge, wisdom and culture. Gaining the trust of tourists in the host, will encourage tourists to come back to the rural area. The analysis in this paper proves that the creators of the tourist supply should form their offer based on the information they receive through the use of the concepts of experience economy, "servicescape" and "experiencescape".
Ključne riječi
iskustvo
ekonomija iskustva
servicescape
experiencescape
Ključne riječi (engleski)
experience
experience economy
servicescape
experiencescape
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:686034
Studijski program Naziv: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-04 11:27:26