Naslov Dinamičke sposobnosti, inovativnost poduzeća i obilježja industrije
Naslov (engleski) Dynamic capabilities, firm's innovativeness and industry characteristics
Autor Emilija Hrga
Mentor Anita Talaja (mentor)
Član povjerenstva Želimir Dulčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vlatka Škokić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Osnovni cilj ovog diplomskog rada bio je teorijski i empirijski analizirati hipoteze o povezanosti i međuovisnosti dinamičkih sposobnosti, inovativnosti poduzeća i dinamičnosti industrije unutar koje poduzeća posluju.
U vremenu kada su dinamičnost i promjenjivost jedna od glavnih značajki globalnog tržišta, poduzeća trebaju pronaći način da ostanu konkurentna i steknu dugoročnu konkurentnu prednost. Dinamičke sposobnosti predstavljaju vještine i procese kojima poduzeća na najefektivniji način mijenjaju i prilagođavaju svoja znanja i resurse kako bi se prilagodila poslovnom okruženju, iskoristila potencijalne prilike i ostvarila konkurentnu prednost.
Nadalje, prema tržišnim uvjetima današnjice koje karakterizira brza izmjena želja i potreba potrošača, ali i velika dostupnost i standardiziranost ponude, od poduzeća se zahtjeva da budu inovativna, a inovacije se smatraju osnovom neizbježnih promjena. Inovativnost poduzeća podrazumijeva proces čija je svrha korištenje trenutnih uvjeta i prilika u okruženju kako bi se stvorila nova vrijednost i tako stekla konkurentska prednost.
Empirijsko istraživanje provedeno je na uzorku od 58 velikih i srednjih hrvatskih poduzeća koja djeluju u okviru različitih industrija. Na temelju statističke analize prikupljenih podataka, dokazana je pozitivna povezanost između dinamičkih sposobnosti i konkurentskih prednosti, kao i inovativnosti poduzeća i konkurentskih prednosti. Stoga se može konstatirati da dinamičke sposobnosti i inovativnost poduzeća, ovisno o razini tržišne dinamičnosti, pozitivno utječu na ostvarivanje konkurentske prednosti te kao takve postaju preduvjeti opstanka na modernom tržištu.
Svrha i cilj ovoga rada su ispunjeni, a s obzirom na značajnost analiziranih varijabli, ovaj rad može poslužiti kao uvodna faza ili podloga za neko buduće istraživanje na temu dinamičnih sposobnosti i inovativnosti poduzeća.
Sažetak (engleski) The main goal of this thesis was to theoretically and empirically analyze hypotheses about the connection and interdependence of dynamic capabilities, enterprise innovation and the dynamism of the industry in which the company operates.
At a time when dynamism and volatility are one of the main features of the global market, companies need to find a way to stay competitive and gain a long-term competitive advantage. Dynamic capabilities represent the skills and processes by which companies most effectively change and adapt their knowledge and resources in order to adapt to the business environment, take advantage of potential opportunities and achieve a competitive advantage.
Furthermore, according to today's market conditions, which are characterized by a faster change in the wishes and needs of consumers, but also by the great availability and standardization of the offer, companies are required to be innovative, and innovations are considered the basis of inevitable changes. Enterprise innovation implies a process whose purpose is to use current conditions and opportunities in the environment in order to create new value and thus gain a competitive advantage.
Empirical research was conducted on a sample of 58 large and medium-sized Croatian companies operating in various industries. Based on the statistical analysis of the collected data, a positive connection between dynamic capabilities and competitive advantages, as well as company innovation and competitive advantages, has been proven. Therefore, it can be concluded that the dynamic capabilities and innovativeness of the company, depending on the level of market dynamism, have a positive effect on achieving a competitive advantage and as such become prerequisites for survival in the modern market.
The purpose and goal of this paper have been fulfilled, and considering the significance of the analyzed variables, this paper can serve as an introductory phase or a basis for some future research on the dynamic capabilities and innovativeness of companies.
Ključne riječi
dinamičke sposobnosti
inovativnost poduzeća
dinamičnost industrije
Ključne riječi (engleski)
dynamic capabilities
enterprise innovation
industry dynamism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:192127
Studijski program Naziv: Turizam i hotelijerstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-04 22:47:51