Sažetak | U ovom radu izvršena je analiza organizacijske okoline poduzeća Konzum plus d.o.o.. Sva poduzeća se
nalaze u vrlo kompleksnoj i dinamičnoj okolini koja se dijeli na unutarnju i vanjsku okruženje. Vanjska
okolina ima izvana utjecaj na poduzeće, dok unutarnja okolina utječe iz unutarnje organizacije. Nadalje,
eksterna okolina se dijeli još na opću i poslovnu okolinu. Opća okolina je još poznata kao i makro
okruženje i ona djeluje iz daljine sa svoja četiri aspekta: političko-pravni, ekonomski, socijalno-kulturni
i tehnološki. Poslovnu okolinu čine svi sudionici koji se nalaze u blizini poduzeća. Za takvu okolinu se
smatra da je ona bliža od opće i iz tog razloga ima veći utjecaj na poduzeće. Sastoji se od kupaca,
dobavljača, konkurencije, distributera, financijske institucije, država, lokalne zajednice, interesne
grupe te medija. Interna okolina se nalazi unutar samog poduzeća i čine je organizacijske strukture,
resursi, kultura i menadžment. Važno je napomenuti da menadžer ima izravan utjecaj na internu
okolinu, za razliku od eksterne okoline na koju nema izravan utjecaj. Analiza eksterne i interne okoline
je temelj za strateško planiranje, a SWOT analiza pomaže da identificiramo prilike i prijetnje eksterne
okoline te slabosti i snage unutarnje okoline. SWOT analiza utvrđuje da poduzeće Konzum plus d.o.o.
ima najviše snaga koje omogućuju dobre temelje za konkurentnost i jačanje organizacijske strukture i
angažman zaposlenika. S druge strane, najmanje ima slabosti i prilika. Slabosti zahtijevaju hitnu
reakciju i pronalazak rješenja. Prilike omogućavaju poduzeću potencijalan smjer rasti i diverzifikaciju.
Također, poduzeće se nalazi u izazovnom makro okruženje i te prijetnje se nikako ne smiju zanemariti
ili umanjiti njihov značaj, već treba proaktivno djelovati kako bi bili održivi i konkurentni na tržištu
maloprodaje. |