Sažetak | Izdavanje književnog djela dinamičan je, mukotrpan i često dugotrajan proces kojemu treba
pristupiti ozbiljno i predano. Dakako, riječ je o procesu u kojem marketing igra važnu, ako ne i
ključnu ulogu, a upravo se u ovom radu govori o temeljnim marketinškim aktivnostima prilikom
procesa izdavanja.
Na samom početku rada definiran je problem u vidu marketinga i strategija, a kao cilj se navodi
analiza temeljnih marketinških aktivnosti u izdavaštvu, ali i onih tehnika koje su se koristile na
praktičnom primjeru - u ovom slučaju na primjeru romana Obojena svjetlost.
U drugom dijelu definira se pojam marketinga te se govori o njegovoj važnosti u samom procesu
izdavanja. Također, prolazi se kroz temeljne stavke analize i segmentacije tržišta prilikom plasiranja
proizvoda, u ovom slučaju knjige, no govori se i o marketinškom miksu (4P), kojeg čine upravo taj
proizvod, ali i cijena, distribucija i promocija.
U trećem dijelu se maločas spomenuti marketinški miks koristi u praktičnom primjeru. Roman
Obojena svjetlost kako bi ugledala svjetlo dana i stigla do čitatelja treba proći temeljitu analizu,
tržišne niše trebaju biti precizno određene, a cijena postavljena u skladu s marketinškim pravilima.
Također, ne smije se zanemariti ni promociju, kao jednu od najvažnijih aspekata marketinškog
miksa, koja je u plasmanu novoizdane novele presudna.
Na samom kraju zaključuje se kako izdavanje knjige može biti odrađeno na onoj najvišoj i
najisplativijoj razini samo pažljivim pristupom i jasno odrađenim koracima u marketinškim
aktivnostima. |