završni rad
RAZVOJ PODUZETNIČKE IDEJE NA PRIMJERU SAMOPOSLUŢNOG LEDOMATA
završni rad

Jakov Marijanović (2016)
Sveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovRAZVOJ PODUZETNIČKE IDEJE NA PRIMJERU SAMOPOSLUŢNOG LEDOMATA : završni rad
AutorJakov Marijanović
Voditelj/MentorMarina Lovrinčević (mentor)
Sažetak rada
Novi resursi i prije svega nove tehnologije, omogućile su ogroman napredak čovječanstva u prošlim stoljećima. Kao što je proces industrijalizacije u 18. i 19. stoljeću stvorio sasvim novu društvenu strukturu i cjelokupno industrijsko društvo umjesto dotadašnjeg agrarnog, tako je i informatička revolucija krajem prošlog stoljeća imala presudan utjecaj na poslovni i društveni razvoj. Poduzetnički duh, teţeći za ljudskim napretkom, razvojem, promjenama i postignućima realizira nove pothvate, traţi nove načine, okuplja resurse i uz dozu kreativnosti i inovativnosti - stvara nove vrijednosti. Upravo je poduzetnički duh, ţelja za uspjehom, vizija i ideja, motivirala Frederica Tudora da se početkom 19. stoljeća odvaţi, na ono što su njegovi sugraĎani smatrali suludim planom. George Bernard Shaw primijetio je da cjelokupni poslovni i društveni napredak ovisi o ljudima čiji se postupci protive razumu. Njegov je argument da se razboriti ljudi prilagoĎavaju svijetu, dok nerazboriti ljudi ne popuštaju u pokušajima da adaptiraju svijet prema sebi. Upravo je tako i Frederic Tudor inzistirao u svom naumu – prodaji leda za kojeg tada apsolutno nitko u svijetu nije ni znao da mu je potreban. Ono što se u početku činila kao potpuno luda zamisao, nakon početnih problema rezultirala je izvanrednim poslovnim uspjehom i svojevrsnom pretečom cjelokupne industrije leda koja će samo u Americi 200 godina kasnije vrijediti više milijardi dolara. Uočena prilika na trţištu upravo je ono što pokreće svaki poduzetnički proces. Tako je bilo u slučaju tvrtke Rebus d.o.o., koja je primijetila nedostatak ponude pakiranog leda na hrvatskom trţištu, odnosno nezadovoljenu potraţnju koja u budućnosti moţe samo rasti. Nakon početnih promišljanja pribavljeni su prvi ledomati i počela je distribucija pakiranog leda. Inovacija za hrvatsko trţište bio je samoposluţni ledomat - samostalna jedinica koja kupcima na jednom mjestu proizvodi, pakira i prodaje led. Ubrzo je postalo jasno da postojeći ledomati, kupljeni kao gotov proizvod od inozemnih dobavljača, ne zadovoljavaju traţene standarde kvalitete, pa se samostalna proizvodnja cjelokupnog ledomata nametnula kao logično rješenje.
Ključne riječiameričko tržište ledomat povijest proizvodnje
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
MjestoSplit
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv. bacc.oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:387983
PohranioIvana Gizdić