Naslov DIGITALNA TRANSFORMACIJA I USPJEŠNOST VISOKOOBRAZOVNIH INSTITUCIJA : Doktorska disertacija
Naslov (engleski) DIGITAL TRANSFORMATION AND SUCCESS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS : doctoral dissertation
Autor Mirela Mabić
Mentor Daniela Garbin Praničević (mentor) MBZ: 267124
Član povjerenstva Nikša Alfirević (predsjednik povjerenstva) MBZ: 232134
Član povjerenstva Maja Ćukušić (član povjerenstva) MBZ: 300571
Član povjerenstva Dražena Gašpar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2021, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 004 - Računalna znanost i tehnologija. Računalstvo. Obrada podataka 330 - Ekonomija. Ekonomska znanost
Sažetak Predmet rada doktorske disertacije može se razaznati iz njenog naslova – digitalna transformacija i uspješnost u kontekstu visokog obrazovanja. Navedeno definira i glavni cilj doktorske disertacije: utvrditi odnos digitalne transformacije i uspješnosti visokoobrazovnih institucija odnosno ispitati njihovu povezanost. Spoznajom spomenutog odnosa mogu se dati preporuke za unaprjeđenje razine odnosno stupnja digitalizacije (digitalne zrelosti) i povećanje uspješnosti visokoobrazovnih institucija. Iz ćdefiniranog cilja proistekle su i dvije hipoteze. Prva pretpostavlja postojanje veze između digitalne transformacije i uspješnosti visokoobrazovnih institucija, a druga pretpostavlja kako su karakteristike visokoobrazovnih institucija prediktori odnosa pretpostavljenog prvom hipotezom. Kako bi se ispitala utemeljenost postavljenih hipoteze provedeno je empirijsko istraživanje među djelatnicima javnih visokoobrazovnih institucija u Bosni i Hercegovini. Tehnika istraživanja je bilo anketno ispitivanje, a kao instrument je korišten anketni upitnik. Uzorak je uključio 665 djelatnika visokoobrazovnih institucija sa svih 8 javnih sveučilišta (103 ustrojbene jedinice). Prikupljeni podaci su analizirani metodama deskriptivne i inferencijalne statistike. Rezultati su potvrdili obje postavljene hipoteze. Nađena je statistički značajna, pozitivna povezanost između digitalne zrelosti i uspješnosti visokoobrazovnih institucija. Analiza povezanosti u okviru različitih karakteristika visokoobrazovnih institucija također je pokazala značajnu povezanost digitalne transformacije i uspješnosti. Dobiveni koeficijenti korelacije svojim karakteristikama ukazuju na pozitivnu korelaciju, srednje jaku do jaku. Smjer korelacije implicira da veća ocjena digitalne zrelosti najvjerojatnije znači i veću ocjenu uspješnosti, odnosno digitalno zrelije institucije su najvjerojatnije i uspješnije. U budućim istraživanjima treba provjeriti i potvrditi utvrđenu povezanost te istražiti dodatne prediktore istraživanog odnosa, kako u visokom obrazovanju tako i u drugim djelatnostima. U praksi navedeni rezultati nameću potrebu posvećivanja posebne pažnje digitalnoj transformaciji, odnosno potrebu ulaganja u digitalnu tehnologiju i poduzimanja potrebnih koraka s ciljem transformacije postojećeg načina poslovanja kako bi se postigla veća uspješnost.
Sažetak (engleski) The theme of the doctoral dissertation can be seen from its title - digital transformation and success in the context of higher education. This defines the main goal of the doctoral dissertation: to determine the relationship between digital transformation and the success of higher education institutions, and to examine their correlation. With the knowledge of the mentioned relationship, recommendations can be given for improving the level or degree of digitalization (digital maturity) and increasing the success of higher education institutions. Two hypotheses also emerged from the defined goal. The first assumes the existence of a correlation between digital transformation and the success of higher education institutions, and the second assumes that the characteristics of higher education institutions are predictors of the relationship assumed by the first hypothesis. In order to examine the validity of the hypotheses, an empirical study was conducted among employees of public higher education institutions in Bosnia and Herzegovina. The research technique was a survey, and a survey questionnaire was used as an instrument. The sample included 665 employees of higher education institutions from all 8 public universities (103 organizational units/faculties). The collected data were analyzed by methods of descriptive and inferential statistics. The results confirmed both hypotheses. A statistically significant, positive correlation was found between digital maturity and the success of higher education institutions. The analysis of connectivity within different characteristics of higher education institutions also showed a significant correlation between digital transformation and success. The obtained correlation coefficients with their characteristics indicate a positive correlation, medium to strong. The direction of correlation implies that a higher assessment of digital maturity most likely means a higher assessment of performance, ie digitally more mature institutions are most likely and successful. In future research, the established connection should be checked and confirmed, and additional predictors of the researched relationship should be investigated, both in higher education and in other areas. In practice, these results impose the need to pay special attention to digital transformation, ie the need to invest in digital technology and take the necessary steps to transform the existing way of business in order to achieve greater success.
Ključne riječi
digitalizacija
digitalna transformacija
digitalna zrelost
uspješnost
visokoobrazovne institucije
Ključne riječi (engleski)
Key words: digitalization
digital transformation
digital maturity
success
higher education institutions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:385893
Datum promocije 2021-05-25
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: doktorski studij Akademski / stručni naziv: doktor znanosti u području društvenih znanosti (dr. sc. socio.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-11 12:24:25