završni rad
ULOGA OBILJEŽJA LIČNOSTI U KONTEKSTU IMPULZIVNE KUPOVINE
završni rad

Ana Vicković (2016)
Sveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovULOGA OBILJEŽJA LIČNOSTI U KONTEKSTU IMPULZIVNE KUPOVINE : završni rad
AutorAna Vicković
Voditelj/MentorIvana Kursan Milaković (mentor)
Sažetak rada
Temeljni problem ovog istraživanja je istražiti kako određena obilježja ličnosti potrošača, utječu na impulzivnost prilikom odabira i kupovine proizvoda. Predmet istraživanja su inovativnost, individualizam i materijalizam kao odabrana obilježja ličnosti u kontekstu impulzivne kupovine. Cilj istraživanja je bio temeljem provedenog empirijskog istraživanja utvrditi obilježja ličnosti ispitanika koja utječu na impulzivnu kupovinu. Temeljem dobivenih rezultata razmotrene su relevantne marketinške implikacije i ponuđene smjernice. Rezultati su pokazali da inovativni potrošači češće pribjegavaju impulzivnoj kupovini stoga im je potrebno ponuditi nove, moderne i inovativne proizvode u trenutku kada su neodlučni o kupnji. Dodatna percipirana vrijednost proizvoda ovakve kupce može potaknuti na impulzivnu kupovinu. Materijalno orijentirani kupci također će se prije odlučiti za kupnju proizvoda kojeg nisu namjeravali kupiti ako im je ponuđena vrijednost proizvoda koja odgovara njihovim obilježjima ličnosti.
Ključne riječiobilježja ličnosti impulzivna kupovina materijalizam inovativnost individualnost
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
MjestoSplit
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaManagement malog poduzeća
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-06
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The main research problem was to investigate how certain consumers’ personality characteristics influence impulsiveness during the product selection and purchase. In the focus of this research were the selected personality characteristics, such as, innovation, individualism and materialism. The goal of this research was to determine the personality characteristics that influence impulsive buying. Based on the gained results the relevant marketing implications were assessed and some suggestions were offered. The research results showed that innovative consumers are prone to impulsive purchases. Therefore, some new, modern and innovative products should be offered. Perceived added value of the products can encourage these consumers to buy impulsively. Materialistic oriented customers are also more likely to buy a product impulsively if it offers the value fitting their personality characteristics.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)personality characteristics impulsive buying materialism innovation individuality
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:997628
PohranioIvana Gizdić