diplomski rad
PANEL ANALIZA ZNAČAJA VISOKOG OBRAZOVANJA U ZEMLJAMA SREDNJE I ISTOČNE EUROPE
diplomski rad

Hrvoje Mamić (2015)
Sveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovPANEL ANALIZA ZNAČAJA VISOKOG OBRAZOVANJA U ZEMLJAMA SREDNJE I ISTOČNE EUROPE : diplomski rad
AutorHrvoje Mamić
Voditelj/MentorBlanka Perić Škrabić (mentor)
Sažetak rada
Vezano uz trendove u obrazovanju u zemljama srednje i istočne Europe koje su bile pod upravom komunističkog režima, cilj je ovoga rada izvršiti analizu utjecaja visokog obrazovanja te broja visokoobrazovanih na gospodarski rast u zemljama srednje i istočne Europe. Nakon teorijskog prikaza relevantnih istraživanja vezanih uz obrazovanje, rad se nastavlja formiranjem ekonometrijskih modela te procjenom istih primjenom panel analize. Pretpostavka je bila da će državna izdvajanja za visoko obrazovanje te broj visokoobrazovanih imati pozitivan utjecaj na gospodarski rast. Rezultati analize, unutar uzorka od 11 zemalja srednje i istočne Europe u razdoblju od 1993. do 2014. godine, dokazuju prethodno navedenu pretpostavku kako državna izdvajanja za visoko obrazovanje te broj visoko obrazovanih utječu na gospodarski rast.
Ključne riječivisoko obrazovanje gospodarski rast panel analiza
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
MjestoSplit
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Ekonomska matematika i statistika
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-10
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Regarding the educational trends in Central and Eastern European countries which were under the direction of communist regime, the aim of this research is to analyze the impact of tertiary education and gross enrollment ratio in tertiary education on economic growth in Central and Eastern European countries. After theoretical background of relevant educational literature, this research continues by forming econometric models and econometric analysis using panel data analysis. The assumption was that government expenditure per tertiary education will have positive impact on economic growth as well as gross enrollment ratio in tertiary education. The results, for the sample of 11 Central and Eastern European countries over the time span 1993-2014, show that the government expenditure per tertiary education has positive impact on economic growth as well as gross enrollment ratio in tertiary education.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)tertiary education economic growth panel data analysis
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:379851
PohranioIvana Gizdić