Naslov Koncentracija na tržištu revizijskih usluga nakon uvođenja novog Zakona o reviziji : Diplomski rad
Autor Nikolina Kutija
Mentor Tina Vuko (mentor) MBZ: 274394
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2021-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Računovodstvo
Sažetak Problem istraživanja koje se provodi u diplomskom radu je utvrđivanje razine koncentracije na tržištu revizijskih usluga nakon stupanja na snagu novog Zakona o reviziji, a koji je uveden nakon stupanja na snagu Direktive 2014/56/EU. Cilj istraživanja koje se provodi u radu je utvrđivanje stupnja koncentracije (uz korištenje različitih mjera koncentracije, odnosno Ginijevog koeficijenta koncentracije, koncentracijskog omjera te HHI indeksa) na tržištu revizijskih usluga u RH u odnosu na broj klijenata, ukupnu aktivu te prihode. Dodatno, cilj istraživanja koje će se provesti u radu je i utvrđivanje je li stupanje na snagu novog Zakona o reviziji dovelo do promjena kada je riječ o tržištu revizijskih usluga, a time i do promjena u stupnju koncentracije na tržištu revizijskih usluga. Jedan od ciljeva je i istraživanje postoji li značajna razlika u broju klijenata, ukupnoj aktivi te prihodima istih, kada je riječ o revizorskim društvima koja su dio međunarodne mreže revizorskih društava budući da se pretpostavlja da društva koja su dio međunarodne mreže imaju veće kapacitete. Empirijski dio rada sastavljen je na temelju podataka iz financijskih izvještaja 106 revidiranih listanih društava. S obzirom na izračunate mjere koncentracije, odbija se hipoteza H1: Stupanj koncentracije na tržištu revizijskih usluga u Republici Hrvatskoj mjeren brojem klijenata je nizak iz razloga jer je moguće zaključiti da je koncentracija na tržištu umjerena. Mjereno ukupnom imovinom te prihodima klijenata, koncentracija na tržištu je visoka, te se stoga prihvaća hipoteza H2: Mjereno prihodima i aktivom revidiranog subjekta, tržište revizijskih usluga u RH je umjereno do visoko koncentrirano. Moguće je zaključiti da iako je koncentracija na tržištu prema broju klijenata umjerena, analiziraju li se prihodi i ukupna imovina klijenata, tržište revizijskih usluga visoko je koncentrirano. Moguće je zaključiti da u razdoblju od 2016. do 2019. godine nije došlo do značajnijih promjena u razini koncentracije na tržištu revizijskih usluga, već da je došlo do promjena kada je riječ o vodećim revizijskim društvima po broju klijenata, odnosno PWC d.o.o. dijelom gubi status jednog od vodećih revizijskih društava.
Sažetak (engleski) The problem of the research conducted in the thesis is to determine the level of concentration in the market of audit services after the entry into force of the new Audit Act, which was introduced after the entry into force of Directive 2014/56 / EU. The aim of the research is to determine the degree of concentration (using different concentration measures, ie Gini coefficient of concentration, concentration ratio and HHI index) in the audit services market in the Republic of Croatia in relation to the number of clients, total assets and revenues. In addition, the aim of the research to be conducted is to determine whether the entry into force of the new Audit Act has led to changes in the audit services market, and thus to changes in the degree of concentration in the audit services market. One of the goals is to investigate whether there is a significant difference in the number of clients, total assets and revenues, when it comes to audit firms that are part of the international network of audit firms, since it is assumed that companies that are part of the international network have greater capacity. The empirical part of the paper was compiled on the basis of data from the financial statements of 106 audited listed companies. Considering the calculated concentration measures, hypothesis H1 is rejected: The degree of concentration on the market of audit services in the Republic of Croatia measured by the number of clients is low because it can be concluded that the concentration on the market is moderate. Measured by total assets and revenues of clients, the market concentration is high, and therefore hypothesis H2 is accepted: Measured by revenues and assets of the audited entity, the market of audit services in the Republic of Croatia is moderately to highly concentrated. It can be concluded that although the concentration in the market according to the number of clients is moderate, if the revenues and total assets of clients are analyzed, the market of audit services is highly concentrated. It is possible to conclude that in the period from 2016 to 2019 there were no significant changes in the level of concentration in the audit services market, but that there were changes when it comes to the leading audit firms in terms of number of clients, ie PWC d.o.o. partly loses the status of one of the leading audit firms.
Ključne riječi
revizija
koncentracija na tržištu revizijskih usluga
Velika četvorka
Ključne riječi (engleski)
audit
concentration in the audit services market
Big Four
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:687141
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-19 10:57:04