Naslov UTJECAJ PERCIPIRANE KVALITETE NA NAMJERE PONAŠANJA KORISNIKA USLUGA EKONOMIJE DIJELJENJA U PRIJEVOZU : doktorska disertacija
Naslov (engleski) Influence of perceived quality on users' behavioral intentions in sharing economy in transport
Autor Doris Podrug
Mentor Dragana Grubišić (mentor) MBZ: 56546
Član povjerenstva Jasna Prester (predsjednik povjerenstva) MBZ: 256870
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2022, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 330 - Ekonomija. Ekonomska znanost
Sažetak Ekonomija dijeljenja je društveno ekonomski trend koji iz temelja mijenja način života i
potrošačke navike. Ekspanzivan rast ekonomije dijeljenja i njezin dramatičan utjecaj na
različite aspekte današnjeg društveno ekonomskog sustava potaknuo je sve veći interes javnosti
posljednjih nekoliko godina. Međutim, unatoč rastućem broju istraživanja, malo je empirijskih
studija koje se bave konceptom kvalitete usluge u području ekonomije dijeljenja, a posebice u
sektoru prijevoza. Ne postoji
... Više dovoljno empirijskih istraživanja o tome zašto se korisnici
uključuju u ekonomiju dijeljenja, koji su motivi korisnika, kako se kvaliteta usluge može
poboljšati, što razvija povezanost korisnika s uslugom, koji su prediktori namjera ponašanja niti
zašto mnogi ljudi još uvijek nerado sudjeluju u tom novom trendu. Stoga je cilj ovog
istraživanja doprinijeti smanjenju navedenog nedostatka. Predmet istraživanja ove disertacije
je percipirana kvaliteta korisnika usluge i njen učinak na uključenost i namjere ponašanja
korisnika usluga ekonomije dijeljenja u prijevozu na području RH. Kako bi se istražila ova
problematika provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku korisnika usluga ekonomije
dijeljenja u prijevozu. Teorijskim i empirijskim istraživanjem postignuti su postavljeni ciljevi
istraživanja i potvrđene hipoteze istraživanja: (1) Tehnička kategorija kvalitete usluge ima
izravan i pozitivan utjecaj na namjere ponašanja korisnika usluge ekonomije dijeljenja u
prijevozu, (2) Uključenost korisnika usluge je medijator između tehničke kategorije kvalitete
usluge i namjere ponašanja korisnika usluge ekonomije dijeljenja u prijevozu, (3) Ekonomska
kategorija kvalitete usluge ima izravan i pozitivan utjecaj na namjere ponašanja korisnika
usluge ekonomije dijeljenja u prijevozu, (4) Uključenost korisnika usluge je medijator između
ekonomske kategorije kvalitete usluge i namjere ponašanja korisnika usluge ekonomije
dijeljenja u prijevozu, (5) Društvena kategorija kvalitete usluge ima izravan i pozitivan utjecaj
na namjere ponašanja korisnika usluge ekonomije dijeljenja u prijevozu, (6) Uključenost
korisnika usluge je medijator između društvene kategorije kvalitete usluge i namjere ponašanja
korisnika usluge ekonomije dijeljenja u prijevozu, (7) Tehnička kategorija ima veći rang
važnosti od društvene kategorije kvalitete usluge ekonomije dijeljenja u prijevozu. Dimenzije
kvalitete usluge koje ostvaruju utjecaj na namjere ponašanja korisnika su važne za pružatelje
zainteresirane za razvoj dugoročnih odnosa sa svojim korisnicima Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Sharing economy is a socio economic trend that fundamentally changes lifestyles and consumer
habits. The expansive growth of sharing economy and its dramatic impact on various aspects
of today’s socio economic system has induced growing public interest in recent years. However,
despite the growing number of studies, there are only few empirical studies dealing with the
concept of service quality in the field of sharing economy, especially in the transport sector.
There is not enough
... Više empirical research on why users are involved in the sharing economy, what
are users' motives, how service quality can be improved, what develops users' connection to the
service, what are predictors of behavioral intentions or why many people are still reluctant to
participate in this new trend. Therefore, the aim of this research is to contribute to the reduction
of this shortcoming. The subject of research in this dissertation is perceived service quality and
its effect on the users' involvement and intentions of behavior in sharing economy in transport
in Croatia. In order to investigate this issue, an empirical study was conducted on a sample of
users of transport sharing economy services. Theoretical and empirical research achieved the
set research goals and confirmed the research hypotheses: (1) Technical category of service
quality has a direct and positive impact on the users' intentions in sharing economy in transport,
(2) Users' involvement is a mediator between the technical category of service quality and the
intentions (3) Economic category of service quality has a direct and positive impact on the users'
intentions in sharing economy in transport, (4) Users' involvement is a mediator between the
economic category of service quality and the intentions, (5) Social category of service quality
has a direct and positive impact on the users' intentions in sharing economy in transport, (6)
Users' involvement is a mediator between the social category of service quality and the
intentions, (7) Technical category has a higher rank of importance than the social category in
sharing economy in transport. Dimensions of service quality that influence the intentions of
customer behavior are important for providers interested in developing long term relationships
with their customers. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
ekonomija dijeljenja
prijevoz
kvaliteta usluge
uključenost korisnika
namjere ponašanja
Ključne riječi (engleski)
sharing economy
transportation
service quality
customer involvement
behavioral intentions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:614883
Datum promocije 2022
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-01-30 11:46:56