Naslov Poduzetnička budnost mladih u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Entrepreneurial Alertness of Youth in the Republic of Croatia
Autor Ana Duvnjak
Mentor Ivana Bulog (mentor) MBZ: 274313
Član povjerenstva Ivana Bulog (predsjednik povjerenstva) MBZ: 274313
Član povjerenstva Marina Lovrinčević (član povjerenstva) MBZ: 295566
Član povjerenstva Ana Juras (član povjerenstva) MBZ: 375262
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2024-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Poduzetnička budnost se odnosi na prepoznavanje prilika u okruženju, ali bez aktivnog traženja. Prepoznavanje prilika je povezano s ljudskom sviješću, vještinama i znanjem. Osoba s visoko razvijenom poduzetničkom budnošću će prepoznati poslovne prilike koje drugi ne mogu uočiti. Prepoznavanje prilika je ključno za poduzimanje poduzetničkog pothvata i procjenu njegove uspješnosti. No, nije samo bitno prepoznati prilike, nego i prijetnje koje mogu utjecati loše na poslovanje poduzeća. Razvijena poduzetnička budnost se može promatrati kroz kreativnost i inovacije jer ljudi koji su kreativniji mogu povezivati naizgled nepovezane informacije i time stvarati nove inovacije. Inovativnost osigurava konkurentnost na tržištu čemu teži svako poduzeće. Stupanj razvijenosti poduzetničke budnosti se može ispitati kroz skeniranje i traženje informacija iz okoline, asocijaciju i povezivanje informacija čak i kad djeluju nepovezano te ocjenu i prosudbu profitabilnih od neprofitabilnih prilika. U ovom radu se provodi istraživanje koje analizira razvijenost poduzetničke budnosti među mladima do 25 godina u Republici Hrvatskoj. Rezultati pokazuju da postoji visoka razina poduzetničke svijesti među ispitanicima, ali značajan dio mladih još uvijek nije iskoristio svoj poduzetnički potencijal zbog prepreka s kojima se susreću. Većina ispitanika je pokazala da ima visoko razvijenu poduzetničku budnost, ali značajan broj ispitanika je pokazao da ima nizak nivo poduzetničke budnosti. Unatoč prevladavajućoj većini, poduzetnička budnost ispitanika nije u potpunosti razvijena. Javlja se potreba za njenim unaprjeđenjem u budućnosti.
Sažetak (engleski) Entrepreneurial alertness refers to recognizing opportunities in the environment without actively seeking them. Recognizing opportunities is linked to human awareness, skills, and knowledge. A person with highly developed entrepreneurial alertness will identify business opportunities that others cannot see. Recognizing opportunities is crucial for undertaking entrepreneurial ventures and assessing their success. However, it's not only important to recognize opportunities but also threats that can negatively impact a business's operations. Developed entrepreneurial alertness can be observed through creativity and innovation, as creative people can connect seemingly unrelated information and thus create new innovations. Innovation ensures competitiveness in the market, which every business strives for. The degree of entrepreneurial alertness can be examined through scanning and searching for information from the environment, associating and connecting information even when it seems unrelated, and evaluating and judging profitable versus unprofitable opportunities. This paper presents a study that analyzes the development of entrepreneurial alertness among young people under the age of 25 in the Republic of Croatia. The results indicate a high level of entrepreneurial awareness among the respondents, but a significant portion of young people have not yet utilized their entrepreneurial potential due to the obstacles they face. Most respondents demonstrated a welldeveloped sense of entrepreneurial alertness, but a notable number showed a low level of
entrepreneurial alertness. Despite the prevailing majority, the entrepreneurial alertness of the respondents is still not fully developed, indicating a need for its improvement in the future.
Ključne riječi
poduzetnička budnost
prilika
poduzetništvo
kreativnost
inovacije
informacija
Ključne riječi (engleski)
entrepreneurial alertness
opportunity
entrepreneurship
creativity
innovations
information
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:498211
Studijski program Naziv: Menadžment; smjerovi: Upravljanje projektima, Upravljanje porezima, Računovodstvo Smjer: Upravljanje porezima Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-13 20:29:46