Abstract | Pametna mobilnost postaje sve učestaliji pojam u našoj današnjici te je iznimno važno razmotriti što taj pojam uistinu označava. Pametna mobilnost se veže uz sigurniji, čišći ali i učinkovitiji promet. Postoji široka paleta sredstava koja će ispuniti zadaću pametne mobilnosti a to su: bicikli (klasični, električni, sklopivi), autobusi, lagani željeznički vlakovi, podzemne željeznice, tramvaji, taksiji, autonomna vozila, šetnje...i tako dalje. Sva navedena sredstva moraju ispuniti određena načela poput fleksibilnosti, učinkovitosti, integracije i zaštite okoliša u određenoj mjeri.
Konačni ciljevi pametne mobilnosti su: poboljšanje kvalitete života građana, smanjiti utjecaj na okoliš, poboljšati planiranje i učinkovitost javnih sredstava javnog prijevoza, smanjiti zagušenost i nezadovoljstvo građana...Cijeli koncept pametna mobilnosti teži ka prometnom sustavu visoke fleksibilnosti i praktičnosti koji se temelji na inteligentnom upravljanju, odnosno Mobility-as-a-service. Integracija ove ideje u gradove predstavlja izazov ali iz određenih primjera gradova koji su obrađeni u ovom radu možemo zaključiti da je to itekako moguće. |
Abstract (english) | Smart mobility is becoming a more and more common term in our everyday life and it is crucial to determine what does it really mean. Smart mobility is linked to safer, cleaner and more efficient traffic. There is a variety of resources that will fulfil the task of smart mobilities: bicycles(classic, electric, folding), buses, light rail trains, trams, taxis, autonomous vehicles, walks...and so on. All the aforementioned means must fulfil certain principles such as flexibility, efficiency, integration and environmental protection to a certain extent.
The ultimate goals of smart mobility are: improve the quality of life of citizens, reduce environmental impact, improve the planning and effectiveness of public transport, reduce congestions and dissatisfaction among citizens...The whole concept of smart mobility tends to be a high-traffic, high-mobility traffic system based on intelligent management, namely Mobility-as-a-service. The integration of this idea into cities represents a challenge, but from the specific examples of cities covered in this paper we can conclude that this is quite possible. |