specijalistički diplomski stručni
PROVOĐENJE TREĆEG PROGRAMA DJELOVANJA UNIJE NA PODRUČJU ZDRAVLJA 2014. – 2020. KROZ EUROPSKE STRUKTURNE I INVESTICIJSKE FONDOVE EU
završni rad

Ines Ocvirk (2016)
Sveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovPROVOĐENJE TREĆEG PROGRAMA DJELOVANJA UNIJE NA PODRUČJU ZDRAVLJA 2014. – 2020. KROZ EUROPSKE STRUKTURNE I INVESTICIJSKE FONDOVE EU : završni rad
AutorInes Ocvirk
Voditelj/MentorVinko Muštra (mentor)
Sažetak rada
Mnoga sela i otoci ostaju bez mladih obrazovanih ljudi koji odlaze u inozemstvo radi boljeg života, višeg standarda, boljih plaća i boljih uvjeta rada. Na selu i na otocima ostaje staro stanovništvo kojem treba bolja zdravstvena skrb. Da bi privukli mlade obrazovane ljude, odnosno da ih se potakne na povratak Republika Hrvatska kroz Europske strukturne i investicijske fondove ima mogućnost financirati obnovu sela i otoka. Sami zdravstveni sustav bio je zanemaren nakon Domovinskog rata, jer su sredstva bila preusmjerena na obnovu ratom pogođenih područja. Ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju otvorilo se tržište rada za mlade obrazovane ljude. Mnogi zdravstveni radnici (doktori, med. sestre/tehničari) odlaze u druge države EU jer im nude bolje uvjete rada, veću mogućnost daljnjeg školovanja, viši standard života. Republika Hrvatska kroz ESI fondove može obnoviti zdravstvene ustanove koje su godinama propadale, bolje ih opremiti, više uložiti u školovanje zdravstvenih djelatnika, njihovo usavršavanje, kongrese, specijalizacije i pokrenuti svijest mladih da i u Republici Hrvatskoj je moguć bolji život, ponuditi im bolje stambene kredite ili najmove, kulturu i dr. Stvaranjem malih poliklinika koje bi u svom sastavu imale uz doktora obiteljske medicine, stomatologa i pedijatra, ginekološku ordinaciju opremljenu sa UZV-om, RTG s mamografijom, kardiološku ambulantu, oftalmologiju, mini mikro-biološki laboratorij, HMP i fizikalnu medicinu, smanjio bi se pritisak pacijenata na bolnice, liste čekanja bi se smanjile, a sela i otoci bi postali privlačniji zbog blizine doktora. Pilot-projekt e-učenja (učenje na daljinu) već je sada pokazao pozitivne rezultate, te bi eučenje trebalo uvesti u sva udaljena sela i otoke. E-učenje treba iskoristiti i za zdravstvene djelatnike jer mnogi zdravstveni djelatnici nisu u mogućnosti sami platiti seminar, kongres ili usavršavanje koji se odvijaju kod nas, a kamoli u drugim državama. Dodatno, ESI fondovi omogućuju ulaganje u edukacije stanovništva radi otklanjanja barijera siromaštva i socijalno ugroženih stanovnika. Tu treba iskoristiti mogućnost provođenja preventivnih pregleda, podizanja svijesti građanstva vezano na zdravlje čovjeka. Na tom pitanju treba raditi ne samo doktor, već i sama lokalna zajednica i sama država zajedno u suradnji s medijima.
Ključne riječizdravstvo zdravstveni radnici edukacija strukturni i investicijski fondovi EU
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
MjestoSplit
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Opća ekonomija
Vrsta studijastručni
Stupanjspecijalistički diplomski
Naziv studijskog programaMenadžment; smjerovi: Upravljanje projektima, Upravljanje financijama i porezima, Računovodstvo i revizija
SmjerRačunovodstvo i revizija
Akademski / stručni nazivstručni/a specijalist/ specijalistica ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivastruč. spec. oec.
Vrsta radaspecijalistički diplomski stručni
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-08
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Many islands and villages are left without young educated people who went overseas looking for better life, higher standard, higher payments and better work conditions. Villages and islands are left only with older population who need better healthcare. To attract young educated people, or to encourage them to return, Republic of Croatia has the opportunity to finance reconstruction of villages and islands using the European structural and investment funds. Health system itself was neglected during the Homeland war, since the funds were transferred to reconstruct areas affected by war. When Republic of Croatia entered European Union, labour market was opened for young educated people. Many healthcare workers (doctors, nurses) leave for the EU because it offers better working conditions, bigger opportunities for further education, higher life standards. Republic of Croatia can use ESI funds to reconstruct healthcare facilities which decayed for years, equip them better, invest more into education of healthcare workers, their specialization, congresses and raise their awareness that even Republic of Croatia offers better life. By creating small polyclinics, waiting lists would get reduced, while rural areas and islands would become more attractive places to live because of the vicinity of the doctor. Those polyclinics should contain at least one family care doctor, dentist, paediatrician, gynaecologist with ultrasound, radiology with mammography, cardiologist, ophthalmologist, mini microbiology lab, Emergency and physical care. Pilot-project of online education (long distance education) already shows positive results and it should be introduced to rural areas and islands. Online education should also be used to educate healthcare workers because many of them aren’t capable to pay the seminar, congress or specialization in our country, not to mention other countries. Additionally, ESI funds allow investing into education of the population so the barriers of poverty and social danger can be removed. There is the chance to enable preventive check-ups and raise awareness about human's health. With doctors, local community and even the entire country along with the media should help on this topic.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)healthcare healthcare workers education structural and investment funds EU
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:463548
PohranioIvana Gizdić