Naslov UTJECAJ INTERNET TEHNOLOGIJE NA POSLOVANJE U ZEMLJAMA EUROPSKE UNIJE : Diplomski rad
Autor Viktor Jakšić
Mentor Daniela Garbin Praničević (mentor) MBZ: 267124
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2016-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak Razvoj Interneta odlučujuće je utjecao na razvoj svih oblika elektronskih transakcija zbog pogodnosti pristupa, neograničenih mogućnosti izbora proizvoda i konkurentnosti cijena. Elektronsko tržište, koje je zasnovano na korištenju Internet tehnologija još uvijek se uvodi u organizacije i razvija s ciljem da se ispune organizacijski ciljevi, a to su postizanje efektivnosti i efikasnosti i konkurentnosti na tržištu. Pojava Interneta omogućila je stvaranje virtualnih tržišta i stvorila pretpostavke za povećanje ukupne konkurentnosti. Poslovanje putem Interneta afirmiraju novo tržište koje daje priliku globalizacije malim i srednjim poduzećima. Razvoj elektroničkog poslovanja donio je velike razlike u prihvaćanju novih tehnologija. Nove tehnologije utjecale su na tisuće poduzetnika da osnivaju internetske tvrtke. Stvaranje novih oblika poduzetništva uz primjenu Internet tehnologija potaklo je postojeća poduzeća u zemljama EU da preispitaju način na koji uslužuju svoja tržišta. I one su počele pokretati vlastite prodajne kanale na Internetu kako bi postale konkurentne na tržištu i opstale. Sada većina zemalja EU primjenjuje poslovanje uporabom Internet tehnologija u upravi, poreznom sustavu, carini, bankarstvu, marketingu, zdravstvu, obrazovanju, trgovini i sl. U Europskoj uniji ima više od 380 milijuna korisnika Interneta, a 53% korisnika interneta kupuje proizvode i usluge preko Interneta. 48% građana EU koristi internetsko bankarstvo, a 20% njih prodaje robu putem Interneta. Uvođenje e-poslovanja potaknulo je širenje tržišta, omogućilo rad na daljinu uz snižene troškove. U ovom radu će biti prikazan utjecaj internet tehnologije na poslovanje. Provesti će se istraživanje kojim će biti obuhvaćeno 20 poduzeća iz Republike Hrvatske i na osnovu njega i podataka iz ranijih istraživanja utvrditi značaj utjecaja internet tehnologija na poslovanje.
Ovim istraživanjem bit će ispitane prednosti i nedostaci elektronskog poslovanja u odnosu na tradicionalne oblike poslovanja, te će se utvrditi na koji način primjena Internet tehnologija utječe na suvremeno poslovanje u zemljama Europske Unije, i ispitati kakav utjecaj primjene Internet tehnologije ima u poslovanju u Republici Hrvatskoj kao jednoj od zemalja članica EU.
Sažetak (engleski) The development of the Internet decisively influenced the development of all forms of electronic transactions for the convenience of access, unlimited choice of products and competitive pricing. Electronic Market, which is based on the use of Internet technology is still being introduced in the organization and develop in order to meet organizational goals, such as achieving effectiveness and efficiency and market competitiveness. The emergence of the Internet has enabled the creation of virtual markets and create conditions for increasing the overall competitiveness. Business through the Internet affirm a new market that globalization provides an opportunity for small and medium-sized enterprises. The development of electronic commerce has brought major differences in the acceptance of new technologies. New technologies have affected thousands of entrepreneurs to set up Internet companies. Creating a new form of entrepreneurship with the use of Internet technologies is fueling existing businesses in the EU to reconsider the way serve their markets. And they began to run their own sales channels on the Internet in order to become competitive in the market and survive. Now most of the EU countries apply the business use of Internet technologies in administration, tax system, customs, banking, marketing, health, education, trade and the like. In the European Union there are more than 380 million Internet users and 53% of internet users buying products and services through Internet. 48% of EU citizens used Internet banking, and 20% of them selling goods over the Internet. The introduction of e-commerce has encouraged the expansion of the market, allow telework with reduced costs. This paper will show the impact of Internet technologies on business. Will be carried out research which will include 20 companies from the Croatian and on the basis of the data from previous studies to determine the significance of the impact of Internet technologies on business. This research will be examined the advantages and disadvantages of electronic commerce over traditional forms of business, and will determine how the application of Internet technology impacts on business in the EU countries, and to examine what impact the application of Internet technology has a business in the Republic of Croatia as one of the EU member states.
Ključne riječi
Internet
e-poslovanje
Europska Unija
Ključne riječi (engleski)
Internet
e-Business
European Union
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:839974
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-10 13:00:44