Naslov VJERSKI TURIZAM U SINJU : završni rad
Autor Žana Altaga
Mentor Smiljana Pivčević (mentor) MBZ: 274350
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet Split
Datum i država obrane 2016-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Povijest turizma pokazuje da su vjerska putovanja jedan od najstarijih oblika turizma što je rezultiralo povećanjem znanja o svijetu, što je bio uzrok činjenici da su se ljudi preselili na drugačija mjesta na kojima bi mogli naučiti to jest naslijediti aspekte drugih kultura te i oni sami pronaći nešto o stvarnosti, duhovnosti, samopoštovanju i samoostvarenju. Drugim riječima, ljudska bića su duhovna i traže nematerijalne duhovne veze s više područja. Vjerski turizam postao je važan izvor turističke potrošnje te je nezaobilazan u analizi turističkih putovanja. Prema UNWTO rezultatima 2014. godine 20% putovanja je vjerski motivirano. Vjerski turizam u Hrvatskoj ima veliki potencijal međutim većina sakralnih i povijesno-umjetničkih objekata miruje i nije još u potpunosti izgrađen vjerski turizam kao integralni dio nacionalnog turističkog proizvoda. Grad Sinj je prepoznatljiv po kulturno-povijesnoj baštini i grad kao vjerska destinacija, a ruralni i sportsko rekreativni turizam imaju potencijal za daljnji razvitak. Turizam Sinja nije bio adekvatno zastupljen i predstavljen na stranim tržištima, što pokazuje da se turizmu nije pristupalo na pravi način, jer dolazak stranih gostiju ovisi o turističkim operatorima. Od smještajnih kapaciteta vrste hoteli, u gradu Sinju registrirana su dva hotela, i to hotel Alkar s tri zvjezdice te hotel Matanovi dvori s dvije zvjezdice, kao i pansion Masle s tri zvjezdice, dakle prevladavaju objekti srednje razine kvalitete. Prije nego što se mogu dati neke smjernice za unapređenje vjerskog turizma u gradu Sinju, potrebno je promotriti stanje u cijeloj državi Hrvatskoj i strategije razvoja turizma Republike Hrvatske i strategije kulturnog turizma koji obuhvaća vjerski turizam. Cilj ovog rada je pružiti neke od glavnih smjernica razvoja vjerskog turizma u Sinju te način kako ih sve ukomponirati u jednu cjelinu te nadopuniti statističkim podatcima koji su priloženi u radu. Neke od smjernica za unapređenje vjerskog turizma u Sinju koje su osmišljene u svrhu ovog završnog rada su povećanje smještajnih kapaciteta, poboljšana suradnja i komunikacija na relaciji Svetište - Grad Sinj - Turistička zajednica grada Sinja, revitalizacija i stavljanje u punu funkciju ''Stazu Gospi Sinjskoj'', izgradnja sustava koji bi pratio dolaske hodočasnika i turista koji dolaze zbog vjerskog turizma te pojačani marketing (pogotovo internet marketing) koji bi promovirao vjerski turizam i povezanost s kulturnim turizmom.
Sažetak (engleski) History of tourism shows that religious travels are one of the oldest types of tourism, which has resulted in increased knowledge about the world. That was the cause of people’s movement to places in which they could learn, inherit aspects of other cultures and find out something about reality, spirituality, self-respect and self-accomplishment. In other words, human beings are spiritual beings seeking unmaterialistic spiritual connections with numerous regions. Religious tourism has become one of the most important sources of tourism consumption and it is inevitable in tourism travel analysis. According to UNWTO 2014, 20 % of travels had religious motives. Religious tourism in Croatia has a great potential. However a large number of sacred and history-artistic objects have not been used and religious tourism has not yet been developed to be an integral part of the national tourism product. City of Sinj is recognizable by cultural and historical heritage and as a city of a religious destination, while rural and sport-recreational tourism have potential for further development. Tourism in Sinj was not adequately developed nor presented on foreign markets. That shows that the approach to tourism has not been adequate, and foreign tourist depends solely on tourism operators’ actions. Accommodation capacities in Sinj are consist of two hotels - 3 star hotel, Hotel Alkar and a two stars Hotel Matanovi dvori. In private accommodation also the middle class objects are dominant. Before it is possible to give some guidelines for promoting religious tourism in City of Sinj - It is necessary to observe state of the whole country of Croatia, and strategies of development of the Croatian tourism and strategies of cultural tourism which includes religious tourism. The purpose of this thesis is to give some of the main guidelines for the development of religious tourism in City of Sinj and to create a way to integrate it all as a whole and to complete it with statistical data which are presented in this paper. Some of the guidelines for the promotion of religious tourism in Sinj are increasing accommodation capacity, improved cooperation and communication between the sanctuary - City Sinj - Tourist Board of Sinj, as well as enhanced marketing (especially internet marketing) that would promote religious tourism and association with cultural tourism.
Ključne riječi
vjerski turizam
grad Sinj
razvitak
Ključne riječi (engleski)
religious tourism
town of Sinj
development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:124:219914
Studijski program Naziv: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-11 09:28:13